Łukaszewicz, Aneta
Mezzosopran. Jest absolwentką warszawskiej Akademii Muzycznej, którą z wyróżnieniem ukończyła w klasie prof. Jerzego Artysza (2004). Na studiach była stypendystką Ministra Kultury. Występowała u boku znakomitych artystów, takich jak Michael Chance i Emma Kirkby. Współpracowała z orkiestrami Filharmonii Białostockiej, Koszalińskiej, Świętokrzyskiej, Dolnośląskiej, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „Amadeus” pod dyrekcją Agnieszki Duczmal, Polską Orkiestrą Radiową, orkiestrą Sinfonia Varsovia, Concerto Avenna, Concerto Polacco, Sinfonia Viva, z zespołami Prima Vista oraz I Solisti di Varsavia, Koncertową Orkiestrą Wojska Polskiego, Nową Orkiestrą Kameralną, a także z Filharmonią im. R. Traugutta. Występuje również w repertuarze kameralnym i pieśniarskim. W swoim dorobku posiada liczne nagrania płytowe. W 2008 roku ukazała się jej pierwsza płyta solowa, na której znalazły się cztery cykle pieśni Stanisława Moryty (nominacja do nagrody Fryderyka). W 2011 roku brała udział w nagraniu płyty kolędowej w nowych aranżacjach Tomasza Radziwonowicza wraz z zespołem Sinfonia Viva, wydanej przez Polskie Radio.
W repertuarze operowym debiutowała na scenie kameralnej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie partią Filipiewny w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego – studenckim przedstawieniu macierzystej uczelni (2001).
W 2004 roku została solistką Warszawskiej Opery Kameralnej. Ma tam w repertuarze partie w operach Monteverdiego – Amora i Damigelli w Koronacji Poppei oraz Melanto w Powrocie Ulissesa do ojczyzny, Mozarta – jako Dorabella w Così fan tutte oraz Annio w Łaskawości Tytusa, występowała również jako Giulietta w Il finto Stanislao (Un giorno di regno) Verdiego, jako Karolka w Jenůfie Janáčka oraz Jona w Prometeuszu Bernadetty Matuszczak. W ubiegłym roku brała udział w prapremierze opery Leszka Możdżera Kant jako Pani Kant. Z zespołem Warszawskiej Opery Kameralnej występowała w teatrach w Szwajcarii, Hiszpanii i Japonii. Artystkę można było także oglądać w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, gdzie brała udział w realizacji Katii Kabanowej Janáčka w reżyserii Dawida Aldena, pod kierownictwem wybitnego dyrygenta Tomáša Hanusa (partia Fiokłuszy).
Gościła również w Operze Lwowskiej, gdzie w 2015 roku wystąpiła z recitalem pieśni I. J. Paderewskiego. W czerwcu tego roku wystąpiła wraz z Krzesimirem Dębskim i Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej pod batutą Wolodymyra Syvokhipa w specjalnym koncercie pod patronatem Marszałka Senatu RP „W hołdzie Paderewskiemu” z okazji podjęcia uchwały rocznicowej w 75. rocznicę śmierci Ignacego Jana Paderewskiego przez Senat Rzeczypospolitej Polskiej.