multiwokalistka, „hamburska królowa awangardy” („Hamburger Abendblatt”), sopran koloraturowy o skali sięgającej czterech oktaw, specjalizuje się w wykonywaniu współczesnej muzyki wokalnej. Obok formalnego wykształcenia akademickiego, opanowała techniki śpiewu alikwotowego i subharmonicznego oraz z użyciem wielodźwięków i rozmaitych technik zmiany barwy. Poszukując nowych możliwości wokalnych, bada, opisuje i uprawia wiele gatunków, w tym gamelan, jazz, dhrupad, beatboxing – odkrycia w tych dziedzinach wykorzystuje we własnych interpretacjach muzyki współczesnej. Improwizacje i wykonania utworów powstałych specjalnie dla jej głosu przedstawiała na festiwalach w całej Europie. Jej międzynarodowe trasy koncertowe wiodły m.in. przez Brazylię, Gruzję, Tunezję i Stany Zjednoczone. W roku 2015 występowała m.in. w Australii, na Biennale Muzyki Współczesnej w Kurytybie w Brazylii i w Deutsche Oper w Berlinie. Frauke Aulbert otrzymała pierwszą nagrodę Fundacji im. Stockhausena za wykonanie Indianerlieder, jej długotrwałe rezydencje artystyczne w Rzymie i w Paryżu wspierane były przez Goethe-Institut i Cité International des Arts. Inne instytucje wspierające działalność i koncerty Frauke Aulbert to m.in. niemieckie Ministerstwo Kultury, IMPULS, Fundacja im. Stockhausena i Deutsche Auswärtige Amt.
Studiowała w Kilonii, Santa Cruz, na Teneryfie, w Hamburgu (gdzie uzyskała dyplom), brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Lauren Newton, Sainkho Namtchylak, Michaela Vettera, Michiko Hirayamę, Lindę Wise, Amelię Cuni. Tematem jej pracy dyplomowej był śpiew alikowotowy w muzyce współczesnej.