Powrót do:   Kompozytorzy
Sarwas, Jakub

kompozytor, dyrygent, instrumentalista. Urodził się w 1977 roku w Gliwicach. Edukację muzyczną rozpoczął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia w Gliwicach, którą ukończył w 1996. W latach 1996–2001 studiował na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki w klasie Edwarda Bogusławskiego w Akademii Muzycznej w Katowicach. W latach 2002–06 odbył studia podyplomowe w Wyższej Szkole Muzycznej w Kolonii pod kierunkiem Johannesa Fritscha (kompozycja), Hansa Ulricha Humperta (kompozycja elektroniczna) oraz Klarenza Barlowa (muzyka komputerowa). Studia mistrzowskie (Konzertexamen) odbył u Johannesa Fritscha. Podczas studiów był organizatorem i producentem koncertów muzyki elektronicznej i kameralnej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej i Gliwickiego Towarzystwa Muzycznego. Był członkiem Koła Młodych ZKP (w latach 2000–02 jego przewodniczącym). Jest założycielem Sarwas Project i Sarwas Ensemble, z którymi współpracuje jako kompozytor, dyrygent i instrumentalista. Komponuje muzykę na składy kameralne, symfoniczne, muzykę elektroniczną, elektroakustyczną, a także filmową i teatralną. Często wykorzystuje środki elektroniczne i nowe media w połączeniu z różnymi składami instrumentalnymi, stosując je w formach muzycznych, scenicznych i multimedialnych.

www.jakubsarwas.art.pl

Ważniejsze utwory: Pięć utworów na troje skrzypiec i gitarę (1996), Etiuda sekwencyjna na grupy instrumentów (1997), Coup d’archet na orkiestrę smyczkową (1997), Dialog na skrzypce solo i elektronikę (1997–2003), Koncert fortepianowy nr 1 (1998), Missa na chór mieszany, mezzosopran i organy (1998), From Origin to Apogee na trio fortepianowe (1998), ...quia fortis est ut mors dilectio dura sicut inferus aemulatio... na głos żeński, orkiestrę i taśmę kwadrofoniczną (1998), 24 hours...is still not too much na orkiestrę kameralną (1999), Hybrid Conjuntion na kontrabas, trąbkę i taśmę (1999), Ad Te Domine Confugio na chór mieszany i chór chłopięcy non obbligato (1999), L’Oiseau Bleu na orkiestrę smyczkową, rożek angielski i klarnet (1999–2006), Denouement na kwartet smyczkowy, flet altowy i taśmę elektroniczną (1999–2006), Four Mix Space Collage, teatr dźwiękowy na zespół kameralny i elektronikę (1999– 2006), Écru na orkiestrę (2001), Pryzmaty I, II, III na skrzypce solo (2001–03), Unequality of Time – Five Dreams na sopran, alt, tenor, baryton, bas i orkiestrę (2002), Omikron na zespół instrumentalny (2002–03), Triplet na fortepian elektryczny, flet i klarnet (2003), Pryzmaty na flet solo (2003), Pryzmaty na wiolonczelę solo (2003), Pryzmaty na klarnet solo i kwadro elektronikę (2003), Pryzmaty na obój solo (2003–04), Karawane na sopran, klarnet, puzon, akordeon i gitarę elektryczną (2004), Zurück na sopran, klarnet, wiolonczelę, fortepian i perkusję (2004), Alea na zespół kameralny i taśmę (2004), CopianumEtruium na kwartet smyczkowy (2005), DU-ET na dwa fortepiany (1 pianistę) i trąbkę lub klarnet (2005), THREE-O 1, 2, 3 na flet, klarnet i skrzypce/altówkę (2005), Schmetterlingsglaube na dwa soprany, tenor i zespół instrumentalny (2005), Girovago na tenor i zespół instrumentalny (2005), Den Tisch ans Fenster gerückt na sopran, flet, obój, klarnet, fortepian i perkusję (2005–06), Gran Casa 1, 2, 3 na zespół kameralny i taśmę (2005–06), One in Opposite na flet, obój i fagot (2006), Interlude 1 na saksofon i elektronikę (2006), Interlude 2 na elektronikę (2006), Bruno, opera według dramatu Wolfganga Hermanna (2006–07), Pendulum na zespół i elektronikę (2009), Crépuscule du soir mystique na sopran i zespół instrumentalny (2000–14), muzyka do filmów, sztuk teatralnych i słuchowisk radiowych.

Loading...