Powrót do:   Kompozytorzy
Scheller, Przemysław

ur. w 1990 w Gliwicach. Absolwent PSM I i II st. w Gliwicach w klasie akordeonu oraz instrumentów perkusyjnych.
Komponować zaczął w wieku 18 lat pod okiem Uliany Biłan. Ukończył z wyróżnieniem studia z dziedziny kompozycji i teorii muzyki u Aleksandra Lasonia w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.

W ramach programu Erasmus studiował w Conservatoire National Supérieur de Musique et Danse de Lyon w klasie Philippe’a Hurela, Michele’a Tadiniego oraz François Roux. Brał udział w warsztatach kompozytorskich w Tempo Reale we Florencji, w Narodowym Konserwatorium w Tbilisi oraz w czasie Letniej Akademii Konserwatorium w Nicei.
Zdobył szereg nagród i wyróżnień na konkursach kompozytorskich w kraju i za granicą, m.in.: I miejsce (Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego) oraz nagrodę publiczności na Koncercie Kompozytorskim Roku 2011, I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim organizowanym przez Akademię Muzyczną im. S. Moniuszki w Gdańsku, II miejsce oraz wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim GENERACE w Ostravie i wyróżnienie na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Patri Patriae w Katowicach.
Gra na instrumentach etnicznych z całego świata, których jest też kolekcjonerem.


Ważniejsze utwory: Pater Noster na chór mieszany (2008), Scherzo na ksylofon i fortepian (2009), The Bells na chór mieszany do słów E. A. Poego (2009), Twór Alfa na wibrafon i klarnet (2009), Faza REM na kwartet smyczkowy (2009), ZwoelTLED na live electronics (2009), On The Edge of Consciousness na orkiestrę smyczkową (2009), EEG na akordeon, marimbę i perkusję (2010), Psalm LX na chór mieszany i organy (2010), Psalm of Tranquility na live electronics (2010), światy-nie-?-możliwe na orkiestrę kameralną (2010), Panopticum na harfę, wiolonczelę i akordeon (2011), Pudło na strychu na dwie harfy celtyckie (2011), nREM na taśmę (2011), Totus Tuus na chór mieszany (2011), Ad Sensorem, interaktywna instalacja dźwiękowa (2011), Ślepowidzenie na orkiestrę symfoniczną (2011), Gabinet doktora Caligari, projekt multimedialny na kwartet smyczkowy i live electronics (2011), Yiri na didgeridoo i live electronics (2012), Ruach. Tchnienie. Duch. Wiatr. na dwa flety (2012), Pieśń o blasku wody na flet solo (2012), Ad Caelos na kwartet harfowy (2012), Wizja Otwartego Nieba na orkiestrę kameralną, didgeridoo i basso profondo (2012), Outflow na live electronics (2012), In Nocturno na saksofon altowy i fortepian (2013), Veni Sancte Spiritus na chór męski (2013), Hobbit, muzyka do spektaklu teatralnego (2013), Grain du son na klarnet basowy i live electronics (2013), Logos na klarnet solo, smyczki i perkusję (2014), Presque un rêve na taśmę (2014), Czasojaśnienie dla 9 muzyków (2014).

Loading...