ur. w 1971 w Elblągu, kompozytor i pianista. Studiował kompozycję w klasie Leszka Wisłockiego w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Był jednym z inicjatorów powstania Studia Kompozycji Komputerowej na tej uczelni, na której obecnie wykłada m.in. realizację muzyki komputerowej.
Cezary Duchnowski komponuje utwory kameralne, symfoniczne oraz muzykę do filmów i spektakli teatralnych. Jest twórcą projektów multimedialnych, w tym interaktywnej autorskiej opery do libretta Piotra Jaska Ogród Marty. Jego muzyka wykonywana była m.in. przez takie zespoły, jak musikFabrik, London Sinfonietta, Deutsche Symphonie-Orchester, The Hilliard Ensemble, AuditivVokal Dresden, na festiwalach w kraju i za granicą, np. podczas Warszawskiej Jesieni, Ultraschall (Berlin), Sacrum Profanum (Kraków), Synthèse (Bourges), Other Spaces (Moskwa), Sonic Exploration (Londyn), Wratislavia Cantans czy Musica Electronica Nova. Od kilku lat główne miejsce w jego działalności zajmuje twórczość elektroakustyczna. Tworzy wraz z Agatą Zubel duet ElettroVoce, realizując projekty na głos i elektronikę.
Jest wielkim orędownikiem muzyki improwizowanej. Chętnie współpracuje z muzykami jazzowymi, a także innymi artystami, których pasją jest kreowanie muzyki na żywo. Wraz z Pawłem Hendrichem i Sławomirem Kupczakiem powołał do życia grupę Phonos ek Mechanes, która uprawia szczególny rodzaj elektronicznej muzyki improwizowanej: human-electronics, gdzie komputery kontrolowane są akustycznymi instrumentami. W 1997 roku wraz z Marcinem Rupocińskim założył grupę Morphai – formację podejmującą artystyczne inicjatywy o profilu interdyscyplinarnym.
Był stypendystą Fundacji Przyjaciół Warszawskiej Jesieni, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Experimentalstudio der Heinrich-Strobel-Stiftung des SWR we Fryburgu Bryzgowijskim oraz Fundacji im. Ernsta von Siemensa w Monachium. Jest laureatem wielu nagród, w tym Międzynarodowej Trybuny Muzyki Elektroakustycznej UNESCO Rzymie (2003) oraz Konkursu Wykonawstwa Muzyki Współczesnej „Gaudeamus” w Holandii (2005).
Ważniejsze utwory: Impresje żuławskie na orkiestrę kameralną (1993), Chmielowy poemat na sopran, chór aktorów i orkiestrę symfoniczną (1996), Liryki z motłochu myśli niczyich na chór, trzy soprany, fortepian i klawesyn (1996), Krany, koncert performance na sopran, fortepian, teatr tańca oraz aktora (kompozycja zbiorowa, 1997), Gry, spektakl audiowizualny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z udziałem tancerzy i aktora (z Marcinem Rupocińskim; 1998), Medianty na kwartet smyczkowy, klawesyn i fortepian (1998), Morphai, spektakl multimedialny na sopran, saksofon, fortepian, marimbafon i media elektroniczne z tańcem, performance’em i wideo (kompozycja zbiorowa; 1998), Hypér tes morphés na taśmę (1998), Vernissage na fotografię, fortepian i taśmę (kompozycja zbiorowa; 1999), Ovinu Malkeinu na taśmę (2000), Ludus na orkiestrę symfoniczną (2000), monada 1 na akordeon i dwoje skrzypiec (2001), Sekwencje, spektakl audiowizualny (2001), Postęp na sopran i elektronikę (2001), Początek. Audycja 1 na recytatora i elektronikę (2001), Wyczochraczone na komputer (2002), Trawy rozczochrane na głos i komputer (2002), Triady na orkiestrę smyczkową i elektronikę (2002), Cel. Audycja 2 na lektora i elektronikę (2002), monada 2 na głos, trąbkę i komputer (2003), Meloodia for Arvo Pärt na cztery głosy męskie i taśmę (2003), monada 3 na głos, fortepian i komputer (2003), monada 4 na Barona, Wojtasika i komputer (2003), Rzeczywistość na rozciągniętych szelkach z okna na klarnet, puzon, fortepian, wiolonczelę i elektronikę (2004, wersja na dwa fortepiany, orkiestrę smyczkową i elektronikę – 2008), Niewieżowce na orkiestrę smyczkową i komputer (2004), 10 1, 8 2, 6 3, 4 4 na kwartet smyczkowy (2005), Brama na orkiestrę symfoniczną i komputer (2005), Broda na wiolonczelę i komputer (2005), Ogród Marty, opera kameralna na głos żeński, aktora, media elektroniczne i instrumenty do libretta Piotra Jaska (2006), Sweter. Audycja 3 na lektora i elektronikę (2008), Cello_net na oktet wiolonczelowy (2009), Głosy miasta na orkiestrę symfoniczną, chóry i komputer (2009), Rzut kości na trzy komputery (2009), Stazione Termini, muzyka do spektaklu Wrocławskiego Teatru Pantomimy (2010), 1 5 1, 2 4 2, 3 3 3 na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę (2011), Crossfade na akordeon, wiolonczelę i elektronikę (2011), i na grupy instrumentów i elektronikę (2012), Fere Vetus Canticum na głos i akordeon (2012), Koniec poezji na głos, wiolonczelę elektryczną, orkiestrę i elektronikę (2012), acc++ca na akordeon i komputer (2012), Kamień – rzeka – rytm na cztery viole da gamba i elektronikę (2013), Muzyka form przestrzennych na głos, wiolonczelę, smyczki i elektronikę (2013), Parallels na fortepian, keyboard midi, perkusję i wiolonczelę (2014), muzyka teatralna i filmowa.