ur. w Atenach w 1945, w 1963 osiadł w Paryżu, gdzie pracuje jako niezależny kompozytor. W 1976 założył warsztaty Atelier Théâtre et Musique (ATEM); zebrane w nich doświadczenia pozwoliły mu na całkowite przeformułowanie koncepcji praktyki kompozytorskiej. Zaczął w niej uwzględniać nie tylko muzyków, lecz także aktorów. Jego spektakle inspirowane są życiem codziennym, ale wydarzenia społeczne przenosi autor w świat poezji absurdu i satyry. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zanotował znaczne sukcesy międzynarodowe, m.in. dzięki takim utworom, jak skomponowane w roku 2000 oratorium Die Hamletmaschine, a także pochodzące z tego samego roku Machinations, zamówione przez IRCAM i wyróżnione Grand Prix de SACEM. W 2004 wykonano Dark Side, monodram napisany dla Marianne Pousseur i Ensamble intercontemporain, w którym Aperghis wykorzystał fragmenty Orestei Ajschylosa. W tym samym roku odbyła się w Lille prapremiera opery Avis de tempête, która otrzymała Grand Prix krytyki francuskiej za 2005 rok. W 2006 podczas festiwalu Éclat zespoły Neue Vocalsolisten i Vokalensemble radia SWR pod dyrekcją Marcusa Creeda dokonały prawykonania Wölfli-Kantata, opartej na tekstach Adolfa Wölfliego. W 2007 na festiwalu Wittener Tage für Neue Kammermusik oraz na Warszawskiej Jesieni przedstawiono teatr lalkowy-performance Zeugen do tekstów Roberta Walsera z wykorzystaniem zrekonstruowanych pacynek Paula Klee.
W czerwcu 2011 na paryskim festiwalu Agora odbyło się prawykonanie zamówionego przez IRCAM i Warszawską Jesień spektaklu Luna Park. Rok później utwór zaprezentowano na Warszawskiej Jesieni.
W październiku 2011 Georges Aperghis otrzymał Mauricio Kagel Music Prize.
Ważniejsze utwory (od 1995): Simulacre IV na klarnet basowy (1995), Fauxmouvement na trio smyczkowe (1995), Quatre pièces fébriles na marimbę i fortepian (1995), Trio na klarnet, wiolonczelę i fortepian (1996), Babil na klarnet i 15 instrumentalistów (1996), Commentaires na dwoje aktorów, baryton, wiolonczelę, fortepian i altówkę, tekst Philippe’a Minyana (1996–97), Totem na osiem wiolonczel (1997), Cross wind na altówkę i kwartet saksofonowy (1997), Tombeau ouvert na fortepian (1997), Façade-trio na dwa klarnety basowe i perkusję (1998), In extremis na ośmiu