Powrót do:   Kompozytorzy
Blecharz, Wojtek

Urodzony w Gdyni w 1981, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Obecnie realizuje studia doktoranckie z kompozycji na wydziale muzycznym Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, specjalizującym się w twórczości i wykonawstwie muzyki współczesnej. Współorganizuje wraz z Pawłem Mykietynem festiwal muzyczny Instalakcje przy Nowym Teatrze w Warszawie.
W dorobku kompozytorskim ma utwory orkiestrowe, kameralne, solowe, chóralne, a także muzykę do sztuk teatralnych oraz teatru tańca. W zakresie ostatniego z wymienionych gatunków współpracuje z Jackiem Łumińskim i Śląskim Teatrem Tańca w Bytomiu, komponował także muzykę do spektakli dla takich zespołów i scen, jak: Kokoro Dance (Vancouver), City Dance Ensemble (Waszyngton), Coming Back To The Roots (Filadelfia), BalletMet (Columbus w stanie Ohio), Theatre of Witness (Filadelfia), Teatr Powszechny w Warszawie i Teatr Wybrzeże w Gdańsku. W 2012 otrzymał nagrodę-stypendium za „doskonałość w kompozycji” podczas 46. Letnich Kursów Muzyki Nowej w Darmstadcie, w 2013 został laureatem konkursu kompozytorskiego IMPULS w Austrii. W 2012 nominowany do Paszportu „Polityki” w kategorii muzyki poważnej, w 2013 do nagrody Orlenu „Polacy z werwą” w kategorii Kultura i Sztuka oraz do nagrody Programu Trzeciego Polskiego Radia Kulturysta Roku.

Ważniejsze utwory: Four preludes for piano (1999/2003), Psalmus 82 na chór mieszany a cappella (2003–04), dim na głos, wiolonczelę, akordeon i fortepian (2006–07), xyz na skrzypce i fortepian (2007–08), Airlines na flety proste (czterech wykonawców) (2007–08), Torpor na skrzypce, klarnet basowy, perkusję i fortepian (2008), Hypopnea na przestrojony akordeon (2010), -onym na flet basowy, klarnet basowy, skrzypce, wiolonczelę, perkusję i live electronics (2011), Phenotype na preparowane i amplifikowane skrzypce (2012), Means of Protection na głos żeński, akordeon i wiolonczelę (2012), K’an na steel drum i ok. 130 patyczków (2012), Transcryptum, opera-instalacja na głos żeński, wiolonczelę, flet altowy, dwie perkusje, dwa akordeony i klarnet kontrabasowy (2011–13), DFRGMNTD (I flow) na dwa fortepiany i dwie perkusje (2011), DFRGMNTD (I am) na dwa fortepiany i dwie perkusje (2013), Small talks na głośnicę akordeonową i saksofon barytonowy (2012–13), September. The next reading na głos, dwóch pianistów (jeden fortepian) i dwie perkusje (2013–14), (one)[year](later) na tenor, flet, erhu, pipę, guzheng, yang qin i perkusję (2014).

Loading...