ur. w 1976 r. Jest kompozytorem, performerem i twórcą instalacji pracującym na pograniczu muzyki instrumentalnej, elektronicznej, wideo i performance’u. Jego twórczość obejmuje zarówno utwory symfoniczne i kameralne (z elektroniką lub bez), jak też muzykę sceniczną, solowe performance’e i instalacje. Studiował kompozycję u Karla Aage Rasmussena, Mathiasa Spahlingera, Gabriela Valverde i Benta Sørensena w Aarhus, Fryburgu, Buenos Aires i Kopenhadze (1998–2006). Od 2008 wykładał kompozycję w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus, od 2013 jest profesorem wizytującym w Norweskiej Akademii Muzycznej w Oslo. Mieszka w Berlinie.
Otrzymał liczne nagrody oraz granty, m.in. Nagrodę Muzyczną Kranichstein (2008), Międzynarodowej Trybuny Kompozytorów UNESCO, stypendium DAAD (2010), Nagrodę Carla Nielsena oraz Nagrodę Muzyczną Berlińskiej Akademii Sztuk (2013). Otrzymywał zamówienia od takich zespołów i festiwali, jak ensemble recherche, Neue Vokalsolisten Stuttgart, SWR, Orkiestra Filharmoniczna Radia Francuskiego, Ensemble Ascolta, Duńska Narodowa Orkiestra Kameralna, JACK Quartet, Donaueschinger Musiktage, Ultraschall, Dni Nowej Muzyki Kameralnej w Witten, ECLAT w Stuttgarcie. Współpracował z czołowymi zespołami nowej muzyki, m.in. wiedeńskim Klangforum, Collegium Novum z Zurychu, ICTUS, kwartetem Arditti, Londyńską Sinfoniettą, Sinfoniettą z Oslo, Ensemble intercontemporain, asamisimasa oraz NADAR.
W najnowszych utworach kompozytor wykorzystuje często wzmocnione instrumenty akustyczne w zestawieniu z samplerem, wideo, prostymi przedmiotami codziennymi lub konstrukcjami własnymi.
Ważniejsze utwory (od 2005): Amongst, koncert na silnie amplifikowaną gitarę i wielką orkiestrę (2005), Within Amongst, antykadencja na amplifikowaną gitarę solo (2005), [sproglyd], interaktywna strona internetowa na norweskie i duńskie słowa i fonemy oraz kwartet smyczkowy (2005), loloopop, instalacja audiowizualna (z Carlem Krullem, 2006), Chambered Music na 12 instrumentów i sampler (2007), In Spite Of, And Maybe Even Therefore na trzy amplifikowane i cztery nieamplifikowane instrumenty (2007), Difficulties Putting it Into Practice (prior In Her Frown) na dwóch amplifikowanych wykonawców (2007/10), Nothing Integrated na silnie amplifikowany klarnet, perkusję, wiolonczelę i wideo live (2007), soundTAG, epidemiczna instalacja dźwiękowa (z Kajem Aunem, 2008), On And Off And To And Fro na wibrafon, saksofon/klarnet, kontrabas/wiolonczelę oraz trzech muzyków z megafonami (2008), Beloved Brother, dwa fragmenty z Capriccia na odjazd ukochanego brata Jana Sebastiana Bacha zaaranżowane na backside guitar (2008), Pretty Sound (Up And Down) na amplifikowany fortepian (2008), Self Simulator, instalacja interaktywna (2009), Run Time Error, instalacja wideo/performance (2009–), Overtures na wzmocniony guzheng, sampler i orkiestrę (2008–10), Double Up na sampler i małą orkiestrę (2010), Study for String Instrument No. 1–3 (2007–11), History of My Instrument na preparowaną harfę i wideo (2011), Im Rauschen, na piccolo, flet klarnet basowy z „międzyinstrumentalnym playbackiem” (2012), II Kwartet smyczkowy na instrumenty smyczkowe z preparowanymi i wzmocnionymi smyczkami (2012), Black Box Music na perkusję, amplifikowany box, 15 wykonawców i wideo (2012), Inszenierte Nacht, adaptacja sceniczna kompozycji Bacha, Schumanna, Mozarta i Ravela (z Ensemble Ascolta, 2013).