Powrót do:   Wykonawcy
Mena Carlos

ur. 1971 w Vitoria-Gasteiz w Hiszpanii, kontratenor. Studiował w prestiżowej Schola Cantorum Basiliensis pod kierunkiem Richarda Levitta i René Jacobsa. Występował m.in. w Kontzerthaus w Wiedniu, Teatro Colón w Buenos Aires, Alice Tully Hall w Nowym Jorku, Fisher Symphony Hall w Detroit, Kennedy Center w Waszyngtonie, Suntory Hall i Opera City Hall w Tokio, Osaka Symphony Hall, Sydney Opera House, Concert Hall w Melbourne, Berlińskiej Filharmonii. Śpiewał w tytułowej roli w Radamisto Haendla na Festiwalu w Salzburgu, w Kontzerthaus w Dortmundzie, Musikverein w Wiedniu i Concertgebouw w Amsterdamie. Występował jako Nadzieja w Orfeuszu Monteverdiego w Staatsoper w Berlinie, jako Anioł Stróż w Rappresentazione Cavalieriego w La Monnaie w Brukseli, a także w Il Trionfo Haendla na festiwalu w Salzburgu, w Europera 5 Cage’a na Festiwalu Flamandzkim, jako Oberon w Śnie nocy letniej Brittena w Teatro Real de Madrid, w Askaniuszu w Albie Mozarta (jako Askaniusz) w Barbican Centre w Londynie, w Bajazecie Vivaldiego (Tamerlano) w Teatro Arriaga w Bilbao, w El Viaje a Simorgh José Maríi Sáncheza-Verdú w Teatro Real de Madrid i Śmierci w Wenecji Brittena w Liceu w Barcelonie. Jego najważniejsze nagrania płytowe to De Aeternitate (Mirare), wyróżnione nagrodą Diapason d’Or jako najlepszy recital barokowy roku 2002, oraz Et Iesum (Harmonia Mundi) uznany za najlepszą płytę roku 2002 przez „CD Compact”. Brał także udział w nagraniach Stabat Mater Vivaldiego, Stabat Mater Pergolesiego, Pasji według św. Jana, Magnificat i kantat Bacha, które uzyskały wyróżnienia The Editor’s Choice pisma „Gramophone” i Choc de l’année du „Le Monde de la musique”. Carlos Mena wykonuje również pieśni kompozytorów XX-wiecznych, jak Strawiński, Britten, Orff, Bernaola, Bernstein, Benjamin, Erkoreka, Sánchez-Verdú, Vaughan-Williams.