jest od roku 2012 pierwszym dyrygentem w Theater Bremen, gdzie prowadził m.in. nowe inscenizacje Sprawy Makropulos i Così fan tutte. Studiował dyrygenturę i grę na fortepianie w Stuttgarcie i we Fryburgu. Doświadczenie zdobywał, prowadząc chóry w Państwowych Operach w Stuttgarcie i Hanowerze. Za przygotowanie chóru w roku 2004 w operze Luigiego Nona Al gran sole miesięcznik „Opernwelt” przyznał mu wyróżnienie Chór Roku. Jako korepetytor i dyrygent w Staatstheater Mainz opanował szeroki repertuar od baroku do współczesności i prowadził wykonania m.in. Makbeta Sciarrina oraz Gwałtu na Lukrecji Brittena. W sezonie 2007/08 był dyrygentem Międzynarodowej Akademii Ensemble Modern (IEMA) i kierował licznymi projektami Akademii, m.in. na Donaueschinger Musiktage, Klangwerktage Hamburg, Quantensprünge w ZKM Karlsruhe. We współpracy z Ensemble Modern prowadził m.in. przedstawienie Opery za trzy grosze w Schauspiel Frankfurt. Wiele impulsów do swej działalności uzyskał dzięki pracy jako asystent Petera Eötvösa i Francka Ollu, był również asystentem Mauricio Kagela i po śmierci kompozytora dyrygował poświęconymi mu koncertami Ensemble Modern na Transart Festival w Brixen i w Alte Oper we Frankfurcie. Wielokrotnie dyrygował w Staatsoper w Hamburgu, ostatnio jako asystent Simone Young w niemieckim prawykonaniu opery Upupa Henzego.
Clemens Heil prowadził również koncerty z Junge Deutsche Philharmonie (na Festival Freispiel we Frankfurcie, 2010), Staatsphilharmonie Rheinland Pfalz (2012), Staatsorchester Hannover, Sinfonieorchester Aachen, Bielefelder Philharmoniker, Brandenburger Philharmoniker oraz z Orkiestrą Symfoniczną St. Gallen. Występuje również jako kameralista i jako akompaniator w pieśniach.