Powrót do:   Kompozytorzy
Woźny Joanna

ur. w 1973 w Zabrzu. W latach 1992–98 studiowała filozofię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a w latach 1996–2003 odbyła studia w klasie kompozycji Beata Furrera i Gerda Kuhra na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Grazu (dyplom z wyróżnieniem). Naukę kompozycji kontynuowała pod kierunkiem Younghi Pagh-Paan i Georga Friedricha Haasa. Otrzymała stypendium Fundacji im. Stefana Batorego (1997), nagrodę miasta Grazu w dziedzinie muzyki (2001), austriackie stypendium państwowe dla kompozytorów (2005–08), nagrodę kompozytorską Banku Erste (2010), nagrodę austriackiej fundacji SKE (2010) oraz stypendium zagraniczne Styrii (2011). Jako kompozytor-rezydent brała udział w spotkaniach artystów odbywających się w klasztorze w Sankt Lambrecht w Austrii (2003 i 2004). Zaproszenia otrzymała również od Kunststation St. Peter w Kolonii (2011) i zespołu PHACE (2010–11). Ma na swoim koncie liczne zamówienia kompozytorskie oraz wykonania swej muzyki m.in. na festiwalach: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Klangspuren Schwaz (Austria), Musikprotokoll w Grazu, Wien Modern, Ultraschall w Berlinie. Współpracuje z zespołami muzyki współczesnej, jak Klangforum Wien, Ensemble Wiener Collage, artresonanz-trio, Ensemble Mosaik, Ensemble PHACE, ensemble zeitfluss, Ensemble Platypus, Ensemble PercussioNova i in.

 

Ważniejsze utwory: ...zum unberührten Schnee im fahlen Mondlicht... dla czterech perkusistów (1999), Medea-Projekt, instalacja elektroakustyczna (2001), elf/vier na elektronikę (2002), schweben wohin na elektronikę (2002), Die verlorenen Pfade I na saksofon tenorowy, kontrabas i perkusję (2003), Die verlorenen Pfade II na klarnet i taśmę (2003), Muzyka na automatyczny fortepian (2003), silbenmeerfarben na flet, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2004), Vom Verschwinden einer Landschaft na fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2005/10), Musik für zwei Gitarren (2005), Music für Flöte, Bassklarinette und Klavier (2005), Return na saksofon solo i zespół kameralny (2006, nowa wersja 2009), Loses na orkiestrę (2006), kahles Astwerk na głos wokalny, flet, skrzypce i wiolonczelę (2007/08), Surfacing na trio smyczkowe (2008), Archipel na orkiestrę (2008), pale movements na kwartet smyczkowy (2009), break off na orkiestrę (2009), disintegrated na orkiestrę (2010), as in a mirror, darkly na zespół (2013, nowa wersja), Prolepsis na puzon, perkusję i kontrabas (2010), air balance na organy (2011), divided na kontrabasowy flet prosty (2011), mobile elements, septet na klarnet basowy, puzon, perkusję, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2011, II wersja 2012), Vom Verschwinden einer Landschaft II na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2011), lost motion na orkiestrę smyczkową (2012), diffraction courses na klarnet, saksofon, dwie perkusje, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2012), stairs na flet, fortepian, akordeon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2013), suspended na flet, akordeon i wiolonczelę (2013).