mieszka w Sztokholmie. Jest założycielką Curious Chamber Players. Jej twórczość obejmuje utwory na zespoły instrumentalne, orkiestrę, muzykę sceniczną, elektroniczną oraz instrumentalne performance’e. W ostatnim czasie we współpracy z członkami Curious Chamber Players bada zwłaszcza możliwości mieszanych zespołów instrumentalnych amplifikowanych i obiektów dźwiękowych.
Jej kompozycje wykonywane są na całym świecie, a pośród najnowszych zamówień znajdują się projekty we współpracy z festiwalami i zespołami: wiedeńskim Klangforum i festiwalem Impuls, Ensemble Recherche, Wittener Tage für Neue Musik, Curious Chamber Players w ramach Letnich Kursów w Darmstadcie, Ultraschall Festival, Ives i Mosaik Ensemble dla berlińskiego festiwalu Faithful! W 2010 r. Malin Bång została uhonorowana stypendium Kranichstein za utwór kameralny Turbid Motion wykonany na festiwalu w Darmstadcie. W ubiegłym roku rozpoczęła roczną rezydencję w Berlinie na zaproszenie DAAD.
Muzyka Malin Bång eksploruje ruch i przepływy energii. Kompozytorka organizuje materiał muzyczny, sięgając po całe spektrum nieprzewidywalnych i skontrastowanych zdarzeń, począwszy od efektów delikatnych i ledwie słyszalnych, a na zgrzytliwych i uporczywych skończywszy. Sięga nadto często po obiekty dźwiękowe, wzbogacając tym samym własny świat brzmieniowy oraz pokazując, że treść muzyczną tworzyć można z rozmaitych elementów.
Ważniejsze utwory: Vita dei Fiori na gitarę i kontrabas (2000), Hav na chór mieszany (2002), Rain Worm Race na orkiestrę (2002), Rebekkas Saga na głos, perkusję i smyczki (2002), ...när korpen vitnar na hardingfele lub skrzypce (2003), La Luna, Luna na flet/flet basowy i orkiestrę symfoniczną lub kameralną (2003), Sanguine Sand na zespół instrumentalny (2003), more than a hero na głos żeński i gitarę lub harfę (2004, 2005), Twilight Collider na flet/flet basowy i elektronikę (2004), La Grande Vita dei Fiori na zespół instrumentalny (2005), Fountain Club na zespół instrumentalny (2005), Faces and Moon Splinters na zespół instrumentalny (2005), bakom, bortom na recytatora, obiekty dźwiękowe i elektronikę (2006), Ljómi na zespół fletowy (2006), delta waves na saksofon tenorowy (2007), Early Traces na saksofon tenorowy i dwoje tancerzy (2007), Cancíon Esquirla na flet, perkusję, dwoje skrzypiec (lub wiolonczele) i dwa zestawy obiektów dźwiękowych (2007–08), Sparkling Box na zespół instrumentalny i elektronikę (2007), Perpetual Revival na zespół instrumentalny (2007), alpha waves na flet altowy (2008), Avenue Gardens na orkiestrę (2008), my past you are my breath my... na sześć głosów (2008), The Curious Collection na zespół instrumentalno-elektroniczny (2008), resilience na kontrafagot, saksofon tenorowy, perkusję i altówkę (2008), Spine Reaction na cztery gitary elektryczne (2008), Fireworks and Silverbirds na dan tranh, dan bau, 10-strunową gitarę i elektronikę (2009), Revival in Relievo na zespół instrumentalny (2009), gläntor, grenar na trio perkusyjne (2009), skuggor, glänta, dån na chór mieszany i trzy perkusje (2009), epic abrasion na zespół instrumentalny (2010), turbid motion na zespół instrumentalny (2010), encrusted na zespół instrumentalny (2010), hyperoxic na klarnet basowy i obiekty dźwiękowe (2011), split rudder na kontrabasowy flet Paetzolda (2011), structures of molten light na zespół instrumentalny (2011), irimi na zespół instrumentalny (2012), purfling na skrzypce i elektronikę (2012), sophomore structures of molten light na zespół instrumentalny (2012), kobushi burui na saksofon tenorowy, gitarę, perkusję i fortepian (2012).