Powrót do:   Kompozytorzy
Black Annesley

ur. w Ottawie w 1979, studiowała muzykę elektroniczną i gitarę jazzową na Concordia University, następnie kompozycję u Briana Cherneya na McGill University w Montrealu, u Yorka Hoellera i Hansa-Ulricha Humperta (muzyka elektroniczna) w Kolonii oraz u Mathiasa Spahlingera, Orma Finnendahla (muzyka elektroniczna) i Corneliusa Schwehra (muzyka filmowa) we Fryburgu. Jej utwory były wykonywane w wielu krajach m.in. przez Orkiestrę Radia Heskiego, ensemble mosaik, Ensemble Modern, ensemble ascolta, ECM+ Ensemble contemporain de Montréal i Nouvel Ensemble Modern de Montréal. Otrzymała wiele nagród, m.in. Busoni-Foerderpreis der Akademie der Künste, Berlin (2008), Kompositionspreis der Landeshauptstadt Stuttgart (2009); jej monograficzna płyta, wydana przez Deutsche Musikrat w serii Edition Zeitgenössische Musik, ukaże się w październiku tego roku. Jako reżyser dźwięku współpracowała z takimi instytucjami, zespołami i solistami, jak Experimentalstudio des SWR, ensemble recherche, Rei Nakamura i canto battuto. Często występuje w rozmaitych składach jako improwizator muzyki elektronicznej. O wszechstronności artystki świadczy jej udział w licznych projektach z dziedziny filmu, teatru, tańca, instalacji i rocka. Annesley Black mieszka we Frankfurcie z mężem Robinem i synem Bodo.

 

Ważniejsze utwory: FIGHT na kwintet dęty (2002–03), Folds Dependent na kwartet smyczkowy (2003), Collapsable Uprisings na klarnet, trąbkę i wiolonczelę (2003), Miniature na kwartet saksofonowy (2005), LAUF na 9 instrumentów (2005), maiko na altówkę (2006), Rock Paper Scissors na klarnet basowy, puzon i kontrabas (2006), Smooche de la Rooche II – Variations on a theme by Hazel Meyer na trzech perkusistów i elektronikę (2007), Musik for the film: „Kino Eye” Dziga Vertov na zespół kameralny (2007), scissors na puzon (2008), De Bullion na fortepian, elektronikę i wideo  (2007/08), Humans in Motion na zespół (2007–08), aorko na altówkę i elektronikę (2006–09), Moment-performatives Spazieren do filmu Yukhira Taguchiego na skrzypce, fortepian i perkusję (2009), tender pink descender na dwa klarnety kontrabasowe (2009), Dreimal Fulda mit ohne, utwór radiowy (z Robinem Hoffmanem, 2009), PULL THE PLUG, instalacja (2009–10), don’t spray snow on the other person’s grave, instalacja (2009–10), industrial drive na kwartet puzonów (2009–10), Snow Job na zespół (2010), SCHLAEGERMUSIK na drużynę badmintona i live electronics (2010), moment – curitiba – vorspiel na zespół kameralny (2010–11), misinterpreting the South-Sudanese budget reform of 2008 na orkiestrę (2011–12), Trauermusik dla dwóch wykonawców (2012), Earl Brown’s Forgotten Piece in Moholy-Nagy’s Light-Space-Modulator na fortepian, elektronikę i wideo (2012), Jenny’s last rock na zespół i pięć magnetofonów kasetowych (2012), Wann wird man je versteh’n? dla jednego wykonawcy (2012), GURU-GURU-Doppelrequiem für Steve Jobs und Karlheinz Stockhausen na zespół kameralny (2013), Flowers of Carnage dla 30 nastolatków (2013).