ur. 1974, polski artysta niezależny. Reżyser interakcji i producent pracujący z estetyką mikrodźwięku i kompozycją algorytmiczną. Twórca interaktywnych, audiowizualnych systemów, instalacji i performance’ów. Kurator. Nieustannie rozwija nowe narzędzia software’owe i interfejsy.
Jego prace – niełatwe do sklasyfikowania, składające się z improwizowanych dźwięków, programowania na żywo, protokołów komunikacyjnych i hackingu – prezentowane były na wielu prestiżowych festiwalach, w ramach wydarzeń i w miejscach poświęconych sztuce współczesnej, takich jak Ars Electronica, Transmediale, Centre Georges Pompidou i podczas międzynarodowego Biennale Sztuki Mediów WRO we Wrocławiu. Otrzymał za nie wiele prestiżowych nagród. Jego muzyczny performance sieciowy Ping Melody został w 2004 roku wyróżniony nagrodą „netarts. org” przez Tokijski Uniwersytet Haramachida i był nominowany do Viper Festival w Bazylei. W ramach europejskiego projektu „Moving Stories” artysta zrealizował interaktywną instalację Oceanus, a w ramach polskiej prezydencji w Unii Europejskiej – serię sieciowych performance’ów EU_tracer. Te i inne projekty Pawła Janickiego zostały zaliczone przez Society of Algorithm do wydarzeń najistotniejszych dla rozwoju gatunku.
Współpracował z wieloma artystami, z przemysłem IT i z instytucjami edukacyjnymi, m.in. z wydziałami medialnymi czołowych polskich szkół artystycznych, takimi jak katedra Intermediów Poznańskiej ASP.
Dziś związany jest z Centrum Sztuki WRO we Wrocławiu, gdzie zarządza WRO Lab’em / działem innowacji.
Jego działania obejmują głównie aplikacje sieciowe i systemy dźwiękowe i sensoryczne. Jest współautorem Interaktywnego Placu Zabaw, nagrodzonego przez „Gazetę Wyborczą” nagrodą „wARTo”. Jest również współzałożycielem i wieloletnim członkiem kolektywu Gameboyzz Orchestra Project, wykorzystującego estetykę lo-fi.