Owczynnikow Łukasz
kontrabasista urodzony w Warszawie w rodzinie muzyków. Ukończył średnią szkołę muzyczną im. J. Elsnera w Warszawie w klasie Adama Kotuli. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie Piotra Czerwińskiego i Tadeusza Górnego oraz Policealnego Studium Jazzowego w Warszawie w klasie Adama Cegielskiego.
Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich i festiwalach kontrabasowych we Wrocławiu, Paryżu, Berlinie, Łodzi, m.in. pod kierunkiem Rufusa Reida, Wilberta de Joode, Franka Proto, Thierry’ego Barbe’a, Rustema Gabdulina, Rinata Ibragimowa.
Występował solo z orkiestrą w Studiu Polskiego Radia im. Lutosławskiego, w 2011 roku – na festiwalu Gaudeamus Muziekweek w Utrechcie, a rok później w Filharmonii Łódzkiej. W 2010 r. zdobył wyróżnienie w kategorii jazzowej na Światowym Festiwalu Kontrabasowym we Wrocławiu.
Prowadził własny zespół muzyki współczesnej i improwizowanej jegökoledzy. Wystawiał swoje performance’e solo. Współpracuje z tancerzami i teatrami, m.in. z Ośrodkiem Praktyk Teatralnych Gardzienice, grupą Furu, Łódź w Ruchu. Tworzył muzykę do filmów i przedstawień teatralnych, aranżował i nagrywał płyty z wieloma zespołami muzyki poważnej i rozrywkowej.
Występował na licznych festiwalach w Polsce, jak Warszawska Jesień, Ad Libitum, Warszawskie Spotkania Muzyczne, solo w spektaklu pod dyrekcją K. Knittla podczas Łódzkich Spotkań Baletowych. Z grupą futurEthno występował na EthnoJazz Festiwal w Kiszyniowie, Vinnytsa Jazz Festiwal, Nimi Noczi w Odessie, Jazz Bez: Lwów, Charków, Sewastopol. Dokonał wielu prawykonań i nagrań muzyki współczesnej zarówno kameralnej, jak i solowej, m.in. utworów Tadeusza Wieleckiego, Krzysztofa Pendereckiego, Bronisława Kazimierza Przybylskiego, Marcina Stańczyka, Bartosza Kowalskiego-Banasewicza, Tomasza Opałki, Andrzeja Kwiecińskiego, Ignacego Zalewskiego, Mateusza Dębskiego, Pawła Zalewskiego.
Występował i nagrywał z wieloma orkiestrami (m.in. Young Sound Forum of Central Europe, Sinfonia Iuventus, orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, orkiestra Opera na Zamku w Szczecinie, Orkiestra Smyczkowa im. Zenona Brzeskiego) pod dyrekcją m.in. Christopha Altstaedta, Jacka Kaspszyka, Tadeusza Wojciechowskiego, Jerzego Maksymiuka, Krzysztofa Pendereckiego. Występuje także z polsko-ukraińskim kwintetem jazzowym futurEthno, grupą Czessband, zespołami muzyki bałkańskiej.
Z Karoliną Cichą nagrał utwory na płytę Muzeum Powstania Warszawskiego Gajcy, oraz przygotował projekt do słów Tadeusza Różewicza do ludożerców. Wspólnie z Magdą Latuch, Justyną Jary i muzykami zespołu Czessband prowadził projekt wspólnego śpiewania i muzykowania z osobami starszymi „Cała Praga śpiewa z nami” oraz warsztaty piosenki warszawskiej dla seniorów podczas projektu „Aktywna Praga”. W maju 2012 podczas festiwalu Nowa Tradycja w Studiu Polskiego Radia im. Lutosławskiego zadebiutował ze swoim najnowszym projektem nowego spojrzenia na tradycyjną muzykę mazowiecką Mazovian Quintet.