Woźny Joanna
ur. w 1973 w Zabrzu. W latach 1992–98 studiowała filozofię na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a w latach 1996–2003 odbyła studia w klasie kompozycji Beata Furrera i Gerda Kuhra na Uniwersytecie Muzyki i Sztuk Scenicznych w Grazu (dyplom z wyróżnieniem). Naukę kompozycji kontynuowała pod kierunkiem Younghi Pagh-Paan i Georga Friedricha Haasa. Otrzymała stypendium Fundacji im. Stefana Batorego (1997), nagrodę miasta Grazu w dziedzinie muzyki (2001), austriackie stypendium państwowe dla kompozytorów (2005–08), nagrodę kompozytorską Banku Erste (2010), nagrodę austriackiej fundacji SKE (2010) oraz stypendium zagraniczne Styrii (2011). Jako kompozytor-rezydent brała udział w spotkaniach artystów odbywających się w klasztorze w Sankt Lambrecht w Austrii (2003 i 2004). Zaproszenia otrzymała również od Kunststation St. Peter w Kolonii (2011) i zespołu PHACE (2010–11). Ma na swoim koncie liczne zamówienia kompozytorskie oraz wykonania swej muzyki m.in. na festiwalach: Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, Klangspuren Schwaz (Austria), Musikprotokoll w Grazu, Wien Modern, Ultraschall w Berlinie. Współpracuje z zespołami muzyki współczesnej, jak Klangforum Wien, Ensemble Wiener Collage, artresonanz-trio, Ensemble Mosaik, Ensemble PHACE, ensemble zeitfluss, Ensemble Platypus, Ensemble PercussioNova i in.
Wa ż n i e j s z e u t w o r y: Die Ataraxie na flet, flet altowy, altówkę, wiolonczelę, fortepian i klawesyn (1997), Magnolien na kwartet smyczkowy (1997), Die Frau Der Mond Das Wasser dla czterech perkusistów (1998), Hortus conclusus na fortepian (1998), Musik für Flöte und Schlagzeug (1999), Duo na dwoje skrzypiec(1999), ...eine Orangen-, Ozean Wildnis im Leib und im Mittagsschlaf na flet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2000), Das Weisse mit den roten Punkt na dwoje skrzypiec (2002), Die verlorenen Pfade I na saksofon tenorowy, kontrabas i perkusję (2003), Die verlorenen Pfade II na klarnet i taśmę (2003), 11/4, muzyka elektroakustyczna (2003), Muzyka na automatyczny fortepian (2003), Pneuma na organy (2004), silben- meer- farben na flet, klarnet, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2004), Vom Verschwinden einer Landschaftna fortepian, skrzypce i wiolonczelę (2005), Musik für Gitarren (2005), Music für Flöte, Bassklarinette und Klavier (2005), Return na saksofon solo i zespół kameralny (2006), Loses na orkiestrę (2006), kahles Astwerk na głos wokalny, flet, skrzypce i wiolonczelę (2007), Surfacing na trio smyczkowe (2008), Archipel na orkiestrę (2008), pale movements na kwartet smyczkowy (2009), break off na orkiestrę (2009), disintegrated na orkiestrę (2010), as in a mirror, darkly na zespół instrumentalny (2010), Prolepsis na puzon, perkusję i kontrabas (2010), air balance na organy (2011), divided na kontrabasowy flet prosty (2011), mobile elements, septet na klarnet basowy, puzon, perkusję, fortepian, skrzypce, wiolonczelę i kontrabas (2011), Vom Verschwinden einer Landschaft II na skrzypce, altówkę, wiolonczelę i fortepian (2011), lost motion na orkiestrę smyczkową (2012); instalacje elektroakustyczne, muzyka filmowa.