Dahlqvist Jörgen
jest reżyserem i dramaturgiem. Od 2003 pełni funkcję dyrektora artystycznego Teatru Weimar w Malmö (był także jego założycielem). Napisał ponad dwadzieścia sztuk scenicznych i radiowych; wiele z nich sam wystawił i wyreżyserował. Współpracował z licznymi instytucjami teatralnymi. Dotychczas Teatr Weimar dał ok. 50 premier. Wiele z wprowadzonych na tę scenę sztuk zaproszono następnie na gościnne inscenizacje w teatrach szwedzkich i zagranicznych, m.in. w Belgii, Niemczech, Norwegii, Danii, Finlandii i Islandii.
Jörgen Dahlqvist był dyrektorem jednego z instytutów Akademii Teatralnej w Malmö w latach 2009–12; na tejże uczelni wykłada również dramaturgię i metodologię dramatu. Od 2011 r. przewodniczy radzie międzynarodowej sceny występów gościnnych Inkonst w Malmö. Jest również inicjatorem pierwszej w Szwecji wolnej sceny dla przedstawień radiowych i sztuki dźwiękowej. Prowadzi ponadto wydawnictwo Jena Press, skupiające się na literaturze poświęconej sztukom scenicznym i dramaturgii współczesnej.
W a ż n i e j s z e u t w o r y s c e n i c z n e: En uppmaning till martyriet (Teatr Weimar, 2003), Blodet ropar på sina bröder (Teatr Weimar, 2004), Folket vs George W. Bush (Teatr Weimar, 2004), Nihil (Teatr Weimar, 2005), Elektra (Teatr Weimar, 2005), Untitled I–III: Death to the Fascist Insects that Prey upon the Life of the People (Teatr Weimar, 2006), Buddy Fucker(Teatr Weimar, 2006), Elektra Revisited (Teatr Weimar, 2007), Tarzan i Europa (z Fredrikiem Hallerem, Teatr Weimar, 2008), Britney is dead. Hail Britney! (Teatr Weimar, 2008), Stairway to Heaven by Led Zeppelin by Jörgen Dahlqvist (Teatr Weimar, 2009), Neo, det liberala samhällsmagasinet (Teatr Weimar, 2009), Indy500: seklernas udde (Teatr Weimar, Ars Nova, 2009), Ibsendekonstruktion I: Gengångare (Teatr Weimar, 2010), När man blir stor blir man f****a (z Danielem Nyströmem, Teatr Weimar, 2010), Hamlet II: exit ghost (Teatr Weimar, 2010), De stränga anteckningarna (Teatr Weimar, 2011), Idioms (Teatr Weimar, Ars Nova, 2011), Les portes de l’enfer (Teatr Weimar, Ars Nova, 2011), A Language at War (Teatr Weimar, 2011), Bergmanvariationer (Teatr Weimar, Malmö Stadsteater, 2011), Europol, eurotrash, eurodisney, eurosport, eurodisco (Teatr Weimar, 2012), Vitt brus IV–VIII (z Kentem Olofssonem, Norrlandsoperan Vita Kub, Umeå, 2012), Noli me tangere (Teatr Weimar, Vokalharmonin Stockholm, 2012).