Powrót do:   Utwory
LOST PLAY - Jagoda Szmytka

Excess is part of my nature. Dulness is a disease.

I really need danger and excitement. I’m never myself.

Freddie Mercury

 

I didn’t get dressed like this to get unnoticed.

Liberace

 

I am so excited to extend myself behind the scenes and

live halfway between various realities.

Lady GaGa

 

Every human being is an artist, a freedom being, called to participate in transforming and reshaping the conditions, thinking and structures that shape and inform our lives.

Joseph Beuys

 

Kompozycja transmedialna LOST rozwija się poprzez różne formaty i platformy, w których skład wchodzą: LOST PLAY – symultaniczny performans międzygatunkowy, będący mashupem konkursu piosenki z komentarzem na żywo, dokumentalnego nagrania gry wideo, Late Night Show i reklamy; LOST in TRANSIT – muzyczny serial internetowy; oficjalna, stale aktualizowana strona internetowa www.LOSTdotLOST.com; LOST EXTRA – wydarzenia na żywo; LOST in BLUE – strona na portalu Facebook; „Magazyn LOST” oraz powieść zatytułowanaa GAME of LOST. Ten wyjątkowy transmedialny charakter kompozycji LOST umożliwia publiczności przeżycie satysfakcjonującego doświadczenia: każdy może śledzić utwór na swój sposób, może odkrywać i zbierać pojedyncze fragmenty i budować własną wizję LOST, a każda będzie prawdziwa – nie ma złych interpretacji. LOST to idealna iluzja – real fake. Kulminację kompozycji LOST stanowi symultaniczny performans międzygatunkowy LOST PLAY. Będąc szczególną mieszanką wymienionych gatunków, LOST PLAY integruje uzupełniające się elementy pochodzące z innych platform i formatów LOST (klipy wideo z serialu internetowego, dokumentalne nagrania działań na żywo). Ostatecznie wszystkie owe rozszerzenia – platformy i formaty – wzbogacają narrację utworu o różne rzeczywistości zamieszkane przez postacie uczestniczące w kompozycji: BB Blue, Fräulein Millenia, Yago, Sebbi oraz kilkoro innych przyjaciół. Publiczność może słuchać, oglądać i śledzić, jak oni razem tworzą i wykonują muzykę, grają w gry wideo, biorą udział w konkursie piosenki i jak współzawodniczą w wyścigu życia. Utwór LOST, zakomponowany jako transmedialna opowieść i przekaz międzygatunkowy, wywołuje w słuchaczu, widzu, użytkowniku silniejsze emocje i wrażenia, dając możliwość intymnego wglądu w życie postaci i rozwijających się historii; stwarza prawdziwą iluzję bliższego kontaktu publiczności ze sceną.

Sztuka, muzyka, media i internet oferują podróż do różnych przestrzeni. Z jednej strony media i muzyka umożliwiają ucieczkę od rzeczywistości, przenosząc nas do fikcyjnego świata seriali telewizyjnych, oper mydlanych i teatru muzycznego, lecz z drugiej strony świat telewizyjnych konkursów piosenki kieruje naszą uwagę ponownie na nas samych, emitując wydarzenia, w których prezentujemy się w roli aktorów, śpiewaków, instrumentalistów, graczy, czy po prostu pokazując nasze prawdziwe życie w czasie rzeczywistym. W ten sposób telewizyjne programy artystyczno-muzyczne z gatunku reality-TV stają się hitami: prawdziwi ludzie oglądają i słuchają prawdziwych ludzi, prawdziwej sztuki, prawdziwej muzyki, prawdziwego życia. W ostatnim dziesięcioleciu cyfrowa przestrzeń internetu służy jako miejsce, w którym toczy się istotna część naszego życia, ale stanowi także scenę: media społecznościowe otworzyły przed nami nieznane możliwości megalomanii i produkowania gwiazd, dając każdemu możliwość upublicznienia własnego życia i zostania gwiazdą w trwającym całą dobę siedem dni w tygodniu własnym show. Każdy może więc zostać piosenkarzem, muzykiem czy aktorem i jednocześnie skonsumować artystyczny produkt. Ten cyfrowy ekshibicjonizm, chęć pokazywania się i wyrażania, stanowi zalążek wszystkich najpopularniejszych aplikacji i stron internetowych. Chcemy natychmiast mieć to, co wyjątkowe i bardziej spersonalizowane. Pragniemy wyrazić siebie: Moją Przestrzeń (My Space), Moje Brzmienie (My Sound), Mój Kanał (My Tube), Moją Twarz (My Face), Moją Książkę (My Book). Każdy chce i może zostać gwiazdą, celebrytą, aktorem. W Lost City rozbrzmiewają Lost Sounds. Zatraciliśmy ową cienką granicę pomiędzy byciem na scenie i poza nią, życiem i sztuką, tym, co prawdziwe, i tym, co sztuczne.

 

W LOST PLAY w konkursie piosenki bierze udział piątka kandydatek na gwiazdy: Fräulein Millenia Transit, Edit Selfie Smart, BB Blue Touch, Taylor von Ready-to-Wear oraz Yago Smith Jump. Każda z uczestniczek wykonuje zestaw piosenek. Występy są omawiane na żywo przez Komentatora i członka jury Freddiego No-Comment, który wygłasza uwagi na temat umiejętności wokalnych, możliwości głosowych i talentów scenicznych uczestniczek oraz tworzy rankingi i tabele, pomagające wskazać zwyciężczynię, która przechodzi do finału. Obok występu w konkursie każda uczestniczka udziela także wywiadu Sebbiemu Josephowi Screensaverowi w Late Night Show. Do obu tych wydarzeń zaproszona zostaje także członkini zewnętrznego jury, idolka uczestniczek konkursu i słynna piosenkarka Lady Bla-Bla.

Pierwsza w konkursie występuje Fräulein Millenia Transit. Millenia jest typową przedstawicielką pokolenia „millenialsów”: utalentowana językowo, urodzona podróżniczka z rodziny Transit. Millenia kocha podróże – szybko przemieszcza się między kontynentami i strefami czasowymi, zawsze nadążając za obowiązującymi trendami. Jej życiowe motto brzmi: „idź śmiało do przodu, ale czasem zerknij wstecz”. Aktualnie pracuje jako stewardesa w Liniach Lotniczych LOST. Fräulein Millenia Transit wykona w konkursie piosenki trzy utwory: Piosenka I „Lost Extension” („Zagubione rozszerzenie”), Piosenka II „Timeshift Zone” („Strefa rozciągnętego czasu”) i Piosenka III „Global Warning” („Globalne ostrzeżenie”).

Druga uczestniczka nazywa się Edit Selfie Smart. Edit wychowała się w luksusie samouwielbienia. Od początku profesjonalnej kariery pracuje jako promotorka samej siebie w słynnej agencji muzycznej. Edit promuje nie tylko własne dźwięki, ale wszystko, co jest z nią samą związane. Opanowała sztukę korekty i promocji do perfekcji – Edit to „photoshopiara z górnej półki”. W wolnej chwili prowadzi blog na temat sztuki makijażu, gdzie udziela porad, jak łatwo i skutecznie można wyedytować niedoskonałe partie twarzy. Opracowała kilka aplikacji do filtrowania twarzy i głosu. Jej motta to: „kocham konkurencję” i „nałóż filtr na twarz”. W konkursie piosenki Edit Selfie Smart wykona dwie kompozycje: Piosenkę IV „Freedom of Edit” („Wolność edycji”) oraz Piosenkę V „Self-love Song” („Piosenka o miłości własnej”). Po jej występie na scenę wchodzi BB Blue Touch. Jej motto brzmi: „bądź niebieska!”. BB Blue już jako dziecko była zafascynowana małym i dużym ekranem. Większość życia spędziła przed komputerem – zawsze online, wpatrzona w blue screen velvet. BB Blue kolekcjonuje blue box, green box i rozmaite galaktyczne wyświetlacze. Uwielbia grać w „powidoki”. Motto życiowe: „leć po pustym niebie, zamknij oczy i ujrzyj migające błękitne powidoki”. BB Blue zaśpiewa tylko jedną piosenkę − Blue Screen Velvet (Piosenka VI).

Taylor von Ready-to-Wear – kolejna uczestniczka – jest słynną blogerką modową i osobistą shopperką. W wolnym czasie pracuje jako DJ-ka, VJ-ka i dźwiękowa trendsetterka. Tworzy popularne memy, a przyjaciołom rozsyła piękne GIF-y. Tworzy tak wiele kopii i powtórzeń nie swoich osiągnięć twórczych, że każde z nich jest niezapomniane. Jej motto życiowe to „podążaj za mną – jestem gotowa do noszenia”. Taylor wykona dwa utwory: Piosenkę VII „Ready-Made-Ear” („Gotowe ucho”) oraz Piosenkę VIII „Default optics” („Optyka domyślna”).

Ostatnią uczestniczką jest Yago Smith – kruchy kwiat o miękkiej w dotyku skórze. Yago, choć sama nigdy nie boi się zaryzykować i skoczyć, jest bardzo wrażliwa i emocjonalna. Nigdy nie ukrywa swoich myśli ani uczuć – każdy może bez trudu wyczytać wszystko z jej twarzy. Gdy tak się stanie, Yago nagle znika, zamyka się w sobie i staje się nieśmiała na niebieskim gwiezdnym niebie. Zawsze gotowa podążać za swoimi pragnieniami i dotykać gwiazd. Nie boi się upadku – zawsze wzlatuje wyżej i wyżej, zostawiając za sobą biednych voyeurów, usychających z powodu niezaspokojonych pragnień. Zawsze skupiona na „przeżywaniu” zamiast na „czytaniu o” albo „biernym przyglądaniu się światu”. Jej motto życiowe: „Nie śpij. Żyje się tylko dwa razy, więc przeżyj, ile tylko się da”. Yago wykona tylko Piosenkę IX: „Explosure” („Eksplozycja”).

Freddie No-Comment jest konferansjerem Konkursu Piosenki, pracownikiem studia telewizyjnego. Obserwował i zapowiadał wiele wspaniałych konkursów muzycznych i sportowych, które pozostaną w pamięci fanów na całym świecie. Zanim zdobył sławę jako komentator, pracował jako organista przy widowiskach, akompaniując grze w hokeja. Jak kiedyś stwierdził, „rzadko już się zdarza granie na żywo – teraz wszystko idzie z playbacku. Jedyny moment, gdy mogę zagrać cały utwór, to ten, gdy na arenie ktoś zostaje ranny”. Freddie jest wspaniały, rzucający się w oczy, przykuwający uwagę. Prawdziwa gwiazda show.

Gospodarzem Late Night Show jest Sebbi Joseph Screensaver – człowiek tajemniczy, niewidzialny. Sebbi przeprowadza w studiu wywiady z gośćmi w sposób tak pogłębiony, że ujawnia wszystkie fakty i podświadome myśli. Sebbi studiował medycynę, zrobił specjalizację z psychoanalizy i psychoakustyki.

I wreszcie ostatnie postaci występujące w show: piosenkarka Lady Bla-Bla oraz Paul Maria Superstar. Lady Bla-Bla jest słynną wokalistką, idolką wszystkich uczestniczek konkursu (w szczególności BB Blue) i członkinią jury konkursu. Lady Bla-Bla miała pojawić się na żywo w innym mieście, ale w zaplanowanym studiu pojawiły się problemy z transmisją. Dlatego w ostatnim momencie dotarła do najbliższego działającego studia i z niewielkim opóźnieniem wzięła udział w show Sebbiego Josepha Screensavera i Freddiego No-Commenta. Lady Bla-Bla jest zaskoczona wyglądem BB Blue, która wygląda jak jej sobowtór: te same włosy, ten sam kostium, taki sam głos i jej piosenka...

Do jury przyłącza się na moment także Paul Maria Superstar – specjalizujący się w wykonaniach nowej muzyki. Paul Maria zawodowo zajmuje się nie tylko swoim instrumentem – trąbką – ale ogólnie całą sceną muzyczną. Wszechobecny. Opiniotwórczy. Oprócz ustanawiania standardów nowej muzyki uwielbia opracowywać największe przeboje za pomocą aplikacji Super Mario Composer oraz aranżowanie i recykling materiału dźwiękowego nieznanych kompozycji LOST.

 

Kto jest oryginalny, a kto iluzją? Postaci biorące udział w konkursie piosenki i komentujące na żywo są zarówno symulowane, jak i realne. Wszelkie podobieństwo do samych siebie jest zamierzone.

 

Włącz aplikację „Znajdź Moje ID”, użyj trybu LOST i ustal swoją tożsamość.

Jagoda Szmytka

 

CZĘŚCI

1. INTRO

 

2. KONKURS PIOSENKI z KOMENTARZEM NA ŻYWO I

Fräulein Millenia Transit i Freddie No-Comment Piosenka I „Zagubione rozszerzenie” (Lost Extension”) Piosenka II „Strefa rozciągniętego czasu” ( Timeshift Zone”) Piosenka III „Globalne ostrzeżenie” (Global Warning”)

 

3. EPIZOD I

 

4. LATE NIGHT SHOW I Fräulein Millenia Transit i Sebbi Joseph Screensaver

 

5. SPOT REKLAMOWY I

 

6. KONKURS PIOSENKI z KOMENTARZEM NA ŻYWO II Edit Selfie Smart i Freddie No-Comment Piosenka IV „Wolność edytowania” (Freedom of Edit”) Piosenka V „Piosenka o miłości własnej” (Self-love Song”)

 

7. EPIZOD II

 

8. LATE NIGHT SHOW II Edit Selfie Smart i Sebbi Joseph Screensaver

 

9. SPOT REKLAMOWY II

 

10. LATE NIGHT SHOW III BB Blue Touch i Sebbi Joseph Screensaver

 

11. SPOT REKLAMOWY III

 

12. KONKURS PIOSENKI z KOMENTARZEM NA ŻYWO III BB Blue Touch, Freddie No-Comment i Paul Maria Superstar Piosenka VI „Blue Screen Velvet”

 

13. EPIZOD III

 

14. LATE NIGHT SHOW IV BB Blue Touch, Sebbi Joseph Screensaver i Lady Bla-Bla

 

15. EPIZOD IV

 

16. LATE NIGHT SHOW V BB Blue i Lady Bla-Bla

 

17. Spot reklamowy IV

 

18. KONKURS PIOSENKI z KOMENTARZEM NA ŻYWO IV Taylor von Ready-to-Wear, Freddie No-Comment Piosenka VII „Gotowe ucho” („Ready-Made-Ear”) Piosenka VIII „Optyka domyślna” (Default Optics”)

 

19. EPIZOD V

 

20. LATE NIGHT SHOW VI Taylor von Ready-to-Wear, Sebbi Joseph Screensaver

 

21. EPIZOD VI

 

22. KONKURS PIOSENKI z KOMENTARZEM NA ŻYWO V Yago Smith i Freddie No-Comment Piosenka IX „Eksplozycja”(Explosure”)

 

23. RETROSPEKCJA

 

24. NAPISY KOŃCOWE

 

25. SEQUEL

Loading...