Baumgart, Agata

ur. w 1987 roku reżyserka, scenografka, graficzka, rysowniczka, performerka. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Studiowała grafikę na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W 2018 zadebiutowała filmem dokumentalnym Love 404 w ramach programu Pierwszy Dokument w Studiu Munka w Warszawie. Film ten został nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Go Short w Nijmegen i otrzymał kwalifikację do The Academy Awards (2019). Był pokazywany na jednym z najważniejszych festiwali filmów dokumentalnych, Hot Docs w Toronto w Kanadzie (2019). W 2017 roku Agata Baumgart wyreżyserowała spektakl teatru telewizji Spalenie Joanny według tekstu Magdaleny Miecznickiej w ramach programu Teatroteka produkowanego przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie. Spalenie Joanny było pokazywane w ramach konkursu na Festiwalu Sztuki Reżyserskiej Interpretacje. Spektakl Agaty Baumgart O szczytach rozpaczy i uśmiechu stewardessy wygrał Konkurs Sceny Debiutów 2016 organizowany przez Teatr Nowy w Poznaniu. W 2015 reżyserka przygotowała spektakl warsztatowy Horror Story Praga w Teatrze Powszechnym w Warszawie w ramach projektu „Praga. Między utopią a rozczarowaniem” (2015). Jest autorką wielu scenografii, m.in. do spektakli Bańka Mydlana w reż. Andrzeja Pakuły w Teatrze Dramatycznym w Warszawie (2009), Tajemniczy ogród Agnieszki Jakimiak w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu (2014) – wszystkie w reż. K. Szyngiery, Świadkowie albo nasza mała stabilizacja Tadeusza Różewicza w Teatrze Współczesnym w Szczecinie (2015), Jak to dobrze, że mamy pod dostatkiem Helmuta Kajzara w Teatrze Współczesnym we Wrocławiu (2016), Great Poland w reż. Aleksandry Jakubczak w Teatrze Polskim w Poznaniu (2016), Bóg w Dom w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (2017).