Roemer, Piotr

ur. w 1988 roku w Krakowie, absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w specjalnościach teoria muzyki i kompozycja (dyplomy z wyróżnieniem). Obecnie pisze rozprawę doktorską pod kierunkiem Magdaleny Długosz. 

Zwycięzca konkursu kompozytorskiego Call for Sounds (Warszawska Jesień 2009). Swoją twórczość muzyczną prezentował na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą. Na przełomie stycznia i lutego 2014 roku był kompozytorem rezydentem w Lizbonie w ramach projektu MINSTREL – Miso Music Portugal (LEC). W latach 2012–15 współpracował jako zaproszony kompozytor z China Conservatory of Music oraz zespołem Forbidden City Chamber Orchestra, owocem czego był koncert w Pekinie Inspiracje z czterech stron świata, na którym został wykonany jego utwór Cpujrotu na zespół tradycyjnych chińskich instrumentów i elektronikę. W roku akademickim 2017/18 studiował, w ramach programu Erasmus+, w rzymskim Conservatorio di Musica „Santa Cecilia”, Dipartimento di Nuove Tecnologie e Linguaggi Musicali (Musica Elettronica)

Jest również tancerzem i nauczycielem tanga argentyńskiego. W latach 2017–18 współpracował z zespołem Tangere, prowadzonym przez światowej sławy tancerza Gianpiera Galdiego oraz występował m.in. na koncertach w Pagani, Neapolu, Palermo, Ravennie oraz Cluj-Napoca. 

Pisze opowiadania (laureat kilku konkursów literackich) i teksty o muzyce. Publikował m. in. w antologiach opowiadań wydawnictw Replika, Forma, Van Der Book, a także na łamach pisma „Glissando”. 

Laureat Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2010), Stypendium Naukowego Miasta Krakowa (2010), Stypendium Artystycznego Fundacji Sapere Auso (2011), stypendium w ramach Funduszu Popierania Twórczości im. Andrzeja Szczypiorskiego przy Stowarzyszeniu Autorów ZAiKS (2014) oraz Stypendium Twórczego Miasta Krakowa (2016). W 2019 roku został członkiem Związku Kompozytorów Polskich. 

Wybrane utwory: Tango sonore – kompozycja elektroakustyczna (2009), Trio na stół i nożyce preparowane na dwoje skrzypiec, kontrabas i live electronics (2011), Tesla na dwa saksofony (2011), Projekt: Tesla na warstwę elektroakustyczną oraz improwizujących muzyków (2011), Re-Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2012), Soneostasis na zespół kameralny i media elektroniczne (2013), Sin palabras, poemat elektroakustyczny (2014), Cpujrotu na zespół tradycyjnych chińskich instrumentów i elektronikę (2015), Camadelirium na małą orkiestrę symfoniczną (2015), Antyfona na puzon solo, zespół instrumentów dętych blaszanych i elektronikę (2016), Duet na orkiestrę symfoniczną i elektronikę; kompozycja kolektywna (2016), Duet Solo na orkiestrę symfoniczną i elektronikę (2016), Expressis non-verbis monodram audiosceniczny na tancerkę solo (2016), Sublimacje na orkiestrę smyczkową i perkusję (2018), Panopticum, kompozycja elektroakustyczna (2019).