Peszat, Piotr

ur. w 1990 r., jest kompozytorem, artystą dźwiękowym i twórcą instalacji. Studiował kompozycję u Krzysztofa Meyera w Akademii Muzycznej w Krakowie i Simona Steena-Andersena w Królewskiej Akademii Muzycznej w Aarhus. W październiku 2014 rozpoczął studia doktoranckie w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Magdaleny Długosz.

Uczestniczył w warsztatach i festiwalach, podczas których wykonywano jego utwory: Ostrava Days (2011), Nature Meets Music (Görlitz 2012), Sympozjum z okazji setnej rocznicy urodzin Johna Cage’a (Lublin 2012), 24. Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich (2011), Pulsar Festival (2014, 2015), RAMA Festival (Aarhus 2014, 2015), Wawel o Zmierzchu (2014), Aarhus Jazz Festival (2014), Międzynarodowe Letnie Kursy Kompozytorskie w Radziejowicach (2014), Lucerne Festival (2014, 2015), Warszawska Jesień oraz Mała Warszawska Jesień (2014), Composer Collider – warsztaty z Musikfabrik (2014), China Day Music Festival (2014), PanoRAMA Festival (2015), Klassenarbeit – warsztaty z ensemble recherche (2014), MCI Summer Campus (2015), Europäisches Forum Alpbach (2015), Ung Nordisk Musik Festival (2015), Musica Polonica Nova (2016). W latach 2012–14 był wykładowcą kompozycji podczas GeoSounds. Piotr Peszat jest laureatem drugiej nagrody ex aequo w konkursie Kompozytorskim Koncert Roku (Katowice 2011), finalistą 54. Konkursu Kompozytorskiego im. Tadeusza Bairda (Warszawa 2013), zwycięzcą konkursu Roche Young Commissions (Lucerna 2013 – nagrodą było zamówienie utworu na orkiestrę symfoniczną, który został wykonany podczas 77. Festiwalu w Lucernie w sierpniu 2015 roku).We wrześniu 2014 artysta wygrał międzynarodowy konkurs kompozytorski MEETINGS w Kopenhadze. W grudniu 2014 roku wraz z artystką wizualną Katarzyną Feiglewicz wygrał konkurs na rezydencję artystyczną w Fljótstunga w Islandii, podczas której wspólnie realizowali projekt instalacji Inside Earth Outside.

 

Wybrane utwory: Los Armstrong Lakers na 11 instrumentów dętych blaszanych i sampler (2016), Ririchiyo na zespół kameralny i sampler (2015), Peszat’s got talent na zespół kameralny, sampler, wideo i stroboskop (2015), Computer Chronicles na oktet dęty (2015), Duck and Cover na wiolonczelę i wideo (2015), Pensées étranglées na orkiestrę symfoniczną (2014), Interiør i Strandgade na zespół kameralny (wersja II na orkiestrę symfoniczną, 2014), ...or this dream people call human life na sampler, perkusję, gitarę elektryczną i orkiestrę smyczkową (2014), Birth of Venus na wiolonczelę i dowolny instrument smyczkowy (2014), The Message na dwa fortepiany, wideo i elektronikę (2016).