Siwiński, Jarosław
Studia pianistyczne odbywał pod kierunkiem Kazimierza Gierżoda, a kompozytorskie –Włodzimierza Kotońskiego w Akademii Muzycznej w Warszawie. Uczestniczył także w licznych warsztatach kompozytorskich (m.in. u Hanny Kulenty, Henryka Mikołaja Góreckiego, Michaela Nymana, Louisa Andriessena, Tristana Muraila) i festiwalach muzyki współczesnej (m.in. Światowe Dni Muzyki MTMW, Musica Polonica Nova, Warszawska Jesień, Poznańska Wiosna Muzyczna). Był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, m.st. Warszawy i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.
Jako członek Grupy MM działał na pograniczu teatru, muzyki i sztuk wizualnych. Współpracował m.in. z Eugeniuszem Rudnikiem, Fryderykiem Rzewskim, Michelangelem Pistolettem, Orkest de ereprijs, duetem Viktor Lois/Yin Peet, Grupą Azorro, Bang on a Can (Nowy Jork) i Forbidden City Chamber Orchestra (Pekin). Jest autorem hejnału Rzeszowa, tworzył także muzykę do filmów animowanych (m.in. Jana Lenicy, Daniela Szczechury, Marcina Giżyckiego, Agnieszki Skolik, Tomasza Kozaka), teatru i gier komputerowych. Od wielu lat współpracuje z poznańskim Centrum Sztuki Dziecka, dla którego skomponował kilkanaście utworów, w tym wiele włączających publiczność do aktywnego uczestnictwa w wykonaniu.
Wybrane utwory: Zamglone oko dżdżownicy na amplifikowany flet piccolo i dwie perkusje (1989), Postrzeganie muzyki jest procesem skomplikowanym i nie do końca klarownym na taśmę, fortepian i skrzypce (1990), Pianerecerto na fortepian i zespół (1994), Notarimbalo na klawesyn i taśmę (1994), Dominobajki na fortepian, perkusję i publiczność dziecięcą (1997), Kwintet fortepianowy (1998), Hominibus na orkiestrę (2002), Lokomotywa na taśmę do słów Juliana Tuwima (2003), Pieśni polskie na taśmę (2006), Movement na orkiestrę (2006), Epilogos na taśmę, kompozycja kolektywna wraz z Eugeniuszem Rudnikiem i Bolesławem Błaszczykiem (2007), Annalena na baryton i orkiestrę smyczkową do słów Czesława Miłosza (2011), Chopin Elements na fortepian MIDI (2012), Sestetto na fortepian, kwartet smyczkowy i kontrabas (2013), Sonata g-moll na dwa fortepiany i dwie perkusje (2013), Wariacje i odmieńce na zespół kameralny, wideo i publiczność dziecięcą do słów Małgorzaty Kołcz (2014), Tamta strona okazała się na sopran i zespół kameralny do słów Agnieszki Syskiej (2014), Via caelestis na zespół kameralny (2014), Timecode na zespół kameralny i taśmę (2015), Artykuły spożywcze na kwartet dęty drewniany i taśmę do słów Małgorzaty Kołcz (2015), Industrial music na zespół tradycyjnych instrumentów chińskich (2015), HubTub na tubę i zespół (2016), Milcząca Rybka, mikroopera dla dzieci do libretta Małgorzaty Kołcz (2016).