Sławecki, Michał
Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Artura Stefanowicza. Jako student zadebiutował w Zemście nietoperza J. Straussa, śpiewając partię Księcia Orlofsky’ego w Operze na Zamku w Szczecinie, a także w Koronacji Poppei Monteverdiego w roli Nerona w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie. Występował również w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Filharmonii Szczecińskiej, Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Operze Śląskiej w Bytomiu, Teatrze Polskim w Warszawie, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Operze Nova w Bydgoszczy, Teatrze Manoel na Malcie. Koncertował na Litwie, Łotwie, we Włoszech, Francji, w Niemczech, Grecji, Austrii, Kazachstanie, Serbii oraz RPA.
W repertuarze koncertowym ma liczne dzieła od muzyki barokowej po muzykę współczesną. Jego repertuar operowy obejmuje takie utwory, jak Dydona i Eneasz Purcella (Czarownica), Juliusz Cezar Händla (Sekstus), Zemsta nietoperza J. Straussa (Książę Orlofsky), Koronacja Poppei Monteverdiego (Neron), Rinaldo Händla (Rinaldo), Agrippina Händla (Neron), Orfeusz i Eurydyka Glucka (Anioł), Wesele Figara Mozarta (Cherubin), Voyager Kupczaka (Voyager).
Uczestniczył w wielu kursach wokalnych, doskonaląc swoje umiejętności z takimi artystami, jak Paul Esswood, Michael Chance, James Oxley, Jadwiga Rappé, Anna Radziejewska, Olga Pasiecznik.
Współpracuje z wybitnymi polskimi kompozytorami. Utwory Pawła Mykietyna (Sonety Szekspira) śpiewał m.in. w Rzymie, na Malcie, we Fryburgu, we Lwowie i w RPA. Brał udział w prawykonaniach Missa Assumptionis Bartosza Chajdeckiego z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej pod dyrekcją Piotra Sułkowskiego (Gdańsk) i Golgoty Polskiej Andrzeja Zaryckiego, utworów Sebastiana Krajewskiego z towarzyszeniem zespołu Ars Nova, wykonywał też utwory Macieja Zielińskiego podczas koncertu Kolęda Nova z towarzyszeniem orkiestry AUKSO pod dyrekcją Marka Mosia.
Michał Sławecki zrealizował wiele nagrań płytowych, radiowych oraz telewizyjnych.