Majewska, Barbara Kinga

Absolwentka wydziału wokalnego i pedagogiki muzyki w Hochschule für Musik Detmold (2011), doktorantka w Zakładzie Psychopedagogiki Kreatywności APS w Warszawie. Studiowała śpiew solowy w Royal Academy of Music w Sztokholmie i muzykologię na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczka kursów mistrzowskich prowadzonych m.in. przez Angelikę Kirchschlager, Grace Bumbry, Christę Ludwig, Barbarę Bonney, Andrása Schiffa. Zadebiutowała w 2014 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w operze Zwycięstwo nad słońcem Sławomira Wojciechowskiego (Projekt „P”). Wspólnie z zespołem Kwadrofonik dokonała prawykonań kompozycji Aleksandry Gryki, Andrzeja Kwiecińskiego, Wojciecha Blecharza i Sławomira Wojciechowskiego w Nowym Teatrze w Warszawie. W Teatrze Rozmaitości dała z zespołem Kwartludium premierę kompozycji Joanny Woźny Like little... sunderings, little falls... apart, była też współwykonawczynią partytur graficznych Moniki Zawadzki. Publikuje w magazynach „Glissando” i „Muzyka w Mieście” oraz w „Muzykotece Szkolnej” Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Laureatka nagrody głównej Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych Kropka 2015. W ramach Laboratorium Pomysłów Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę realizuje autorski projekt W[rz]AWA.

Autorka Krytycznego przewodnika po sposobach realizacji zapisu nutowego we współczesnej muzyce wokalnej i manifestu Nowa śpiewność w muzyce współczesnej. Uczestniczka pierwszej edycji programu Instytutu Muzyki i Tańca „Nowa twarz muzyki”.

Nominowana do Paszportów „Polityki” 2015 w kategorii muzyka poważna.