Adamski, Marek
Projektant mody, stylista i projektant kostiumów. Wśród spektakli teatralnych, do których przygotował kostiumy, są realizacje Krzysztofa Garbaczewskiego: Biesy Dostojewskiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu (2010) i Gwiazda śmierci w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu (2010), oraz Natalii Korczakowskiej: Natan mędrzec (Teatr Narodowy w Warszawie, 2012), multimedialna instalacja Ja, Krzysztof w Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK w Krakowie (2014), Dziady część III w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku (2014). Pracował także nad wizerunkiem Magdaleny Cieleckiej w Psychosis 4.48 na podstawie dramatu Sary Kane w reżyserii Grzegorza Jarzyny w TR Warszawa. Jego twórczość nie ogranicza się do pracy nad kostiumami – artysta prezentuje je również na zdjęciach i w kolażach. Pokazał te prace na wystawie Nova Polska w Lille we Francji w 2004 roku oraz na festiwalu Inspiracje Sztuk Plastycznych w Szczecinie w roku 2010. W 2004 szwedzka marka Absolut zaprosiła Adamskiego wraz z dziewięcioma innymi awangardowymi projektantami mody z różnych krajów do stworzenia limitowanej edycji koszulek.
W 2011 roku Marek Adamski zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie – zaprojektował kostiumy do Halki Moniuszki w reżyserii Natalii Korczakowskiej. Z Mariuszem Trelińskim współpracował przy spektaklach Jolanty Piotra Czajkowskiego i Zamku Sinobrodego Béli Bartóka (Warszawa, 2013, i Metropolitan Opera w Nowym Jorku, 2015), Boulevard Solitude Hansa Wernera Henzego w Welsh National Opera w Cardiff (2014), Salome Richarda Straussa (Opera Państwowa w Pradze, 2014, i Warszawa, 2016), Powder her face Thomasa Adèsa (Warszawa, La Monnaie w Brukseli, 2015) oraz przy Tristanie i Izoldzie Wagnera w Festspielhaus Baden-Baden, koprodukcji z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, MET w Nowym Jorku oraz National Centre for the Performing Arts w Pekinie (2016).