Korczakowska, Natalia

debiutowała w 2005 roku spektaklem Pensjonat Madryt zrealizowanym na zamówienie Wydawnictwa Czarne w warszawskim klubie M25. Jest absolwentką szkoły muzycznej, pisała teksty piosenek m.in. dla Muzykoterapii i Emade, z Bartkiem Porczykiem przygotowała spektakl muzyczny Smycz. Była asystentką m.in. René Pollescha przy realizacji spektaklu Raggazzo dell’Europa. Swoje najgłośniejsze przedstawienia realizowała w TR Warszawa (Strefa działań wojennych Michała Bajera, Solaris. Raport wg Stanisława Lema), wałbrzyskim Teatrze Dramatycznym (Nelly wg Skrzywdzonych i poniżonych Fiodora Dostojewskiego, Dynastia. Sclerosis multiplex), wrocławskim Teatrze Współczesnym (Pasażerka Zofii Posmysz), jeleniogórskim Teatrze Norwida (Śmierć człowieka-wiewiórki Marty Sikorskiej-Miszczuk, Elektra Eurypidesa), szczecińskim Teatrze Współczesnym (Pelikan albo pożegnanie mięsa na podstawie tekstów Strindberga), gdańskim Teatrze Wybrzeże (Przedwiośnie Stefana Żeromskiego), warszawskim Teatrze Narodowym (Verklärte Nacht Michała Bajera, Natan Mędrzec Gottholda Ephraima Lessinga), a także w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej (znakomicie przyjęte opery Halka we współpracy z Markiem Minkowskim i Jakob Lenz Wolfganga Rihma). Natalia Korczakowska jest laureatką m.in. nagrody za reżyserię przedstawienia Solaris. Raport wg Stanisława Lema na XIII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” i nagrody za adaptację Przedwiośnia Stefana Żeromskiego na II edycji konkursu Klasyka Żywa.