Baskind, Alexis
jest muzykiem, inżynierem dźwięku i autorem rozwiązań technologicznych systemów produkcji audio i odsłuchu. Naukę nagrywania dźwięku rozpoczął pod kierunkiem Benoit Fabre’a w Conservatoire National w Aubervilliers/Regionalnej Szkole Muzycznej La-Courneuve, kontynuując w tym czasie również studia nauk ścisłych i technicznych. W roku 1999 dołączył do ekipy IRCAM-u, gdzie prowadził badania nad akustyką pomieszczeń. W roku 2003 uzyskał stopień doktora i od tego czasu pracował nad licznymi projektami z dziedziny muzyki, teatru i tańca. Współpracował z wieloma instytucjami, jak IRCAM, Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris, Campagnie des Musiques à Ouïr, Centre International de Recherche Musicale, oraz z kompozytorami, jak Philippe Leroux, Beat Furrer, Hanspeter Kyburz, Héctor Parra, Pedro Amaral, François Paris, Philippe Hurel, Vladimir Tarnopolsky, Alexandros Markéas, Fabián Panisello, Andréa Vigan, i z reżyserem teatralnym Jeanem-François Peyretem w przedsięwzięciach multidyscyplinarnych, łączących live electronics z instrumentami tradycyjnymi. Regularnie uczestniczy w artystycznych i technicznych projektach wymagających opracowania specyficznych rozwiązań do przetwarzania dźwięku oraz umożliwiających tworzenie interfejsów w systemach analizy gestów i elementów wizualnych. Jest wykładowcą teorii i praktyki inżynierii dźwięku w Hochschule der Populären Künste FH w Berlinie, regularnie prowadzi kursy inżynierii dźwięku i muzyki komputerowej w Hochschule für Musik Detmold oraz w szkołach muzycznych, uniwersytetach i innych instytucjach muzycznych.