Baczyńska-Kissas, Dagny

pianistka, kompozytorka, teoretyk muzyki, tancerka. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Bronisławy Kawalli (2004) oraz teorii muzyki (2005) i studiów podyplomowych w klasie fortepianu Andrzeja Stefańskiego (2006). Jej repertuar to utwory od baroku do współczesności. Głównie specjalizuje się w wykonawstwie muzyki Fryderyka Chopina i muzyki współczesnej, m.in. Witolda Rudzińskiego, Rafała Stradomskiego, Georgiosa Kissasa, Jarosława Siwińskiego oraz własnych kompozycji.

Jest laureatką nagród za solowe płyty pianistyczne. Jako kameralistka akompaniatorka brała udział w nagraniach płyt Bogny Lewtak-Baczyńskiej m.in. z poezją polską.

Uczestniczyła także w licznych konkursach pianistycznych, m.in. XV i XVI edycji Międzynarodowego Konkursu im. F. Chopina w Warszawie i w IV Międzynarodowym Konkursie im. F. Liszta we Wrocławiu, a także w konkursach ogólnopolskich im. F. Chopina.

Brała udział w mistrzowskich kursach pianistycznych prowadzonych przez Kevina Kennera, Wiktora Mierżanowa, Karola Radziwonowicza, Bronisławę Kawallę, Tomasza Herbuta, Janusza Olejniczaka, Tadeusza Chmielewskiego, Rafała Augustyna. Komponuje przede wszystkim utwory fortepianowe, inspirowane tematyką filozoficzną, historyczną i religijną: polonezy, nokturny, preludia, suity; cykle: Wizje, Modlitwy, Husaria. Występuje również jako tancerka. Brała udział w konkursach tańca współczesnego, występowała we własnych solowych choreografiach w spektaklu Zakochanie do muzyki Bogny Lewtak-Baczyńskiej (2015) i w The night on the small lake do muzyki Georgiosa Kissasa w ramach spektaklu Mai Baczyńskiej Dziwnotwory (2008).

Dagny Baczyńska-Kissas interesuje się badaniem powiązań pomiędzy interpretacją pianistyczną a interpretacją baletową. Ma w dorobku artykuły teoretyczne, udziały w konferencjach poświęconych muzyce i sztukom wizualnym oraz solowe płyty pianistyczne.