urodził się 10 stycznia 1981 roku, ukończył kompozycję na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Zygmunta Krauzego, reżyserię dźwięku na tejże uczelni w klasie Andrzeja Lupy oraz Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2010 jest asystentem na Wydziale Reżyserii Dźwięku UMFC oraz w Studiu Muzyki Komputerowej UMFC. Od 2015 jest członkiem Związku Kompozytorów Polskich. Jego utwory były wykonywane na festiwalach: New Music Concerts (Toronto), Polish Modern: New Directions in Polish Music Since 1945 (Nowy Jork), Visegrad Portraits (Budapeszt), Musica Moderna, Musica Electronica Nova, Musica Polonica Nova, Poznańska Wiosna Muzyczna czy AudioArt, przez zespoły takie jak Filharmonia Gorzowska, Filharmonia Kaliska, New Music Concerts Ensemble, Orkiestra i Chór Stowarzyszenia Mozart 2003, Kwadrofonik, Sinfonia Iuventus, Hashtag Ensemble. Tworzy zarówno muzykę akustyczną, jak i elektroakustyczną; oprócz utworów koncertowych komponuje muzykę teatralną i filmową.
Jest laureatem szeregu nagród w konkursach kompozytorskich, m.in. III nagrody w I Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim K. Pendereckiego „Arboretum”, I nagrody w 52. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda za utwór Exhorta na taśmę (2011), II nagrody w 51. Konkursie Młodych Kompozytorów im. T. Bairda za utwór Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010). Dwukrotnie był stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Keimyung Research Foundation. W 2014 otrzymał medal Magna cum Laude, przyznawany najlepszym absolwentom UMFC. W 2013 r. uczestniczył w warsztatach IRCAM Forum Workshops w Paryżu.
W 2013 nakładem Domu Wydawniczego For Tune wydał płytę monograficzną Loopowizacje z utworami na gitarę elektryczną solo, w zespołach kameralnych i z elektroniką; w tych nagraniach jest także wykonawcą.
Wojciech Błażejczyk wykonuje muzykę nową na gitarze elektrycznej, koncertował m.in. na festiwalach Musica Polonica Nova, Ad Libitum, Musica Moderna, Audio Art, Ankunft: Neue Musik, Olympus Jazz Festival, Visegrad Portraits, koncertach Koła Młodych ZKP towarzyszących Warszawskiej Jesieni. Występuje z Hashtag Ensemble, wykonuje także muzykę improwizowaną z zespołem Sonofrenia, muzykę na żywo do filmów niemych z zespołem Niemy Movie oraz rock progresywny z zespołem Demer di. Jako reżyser dźwięku od 2008 współpracuje z festiwalami Warszawska Jesień oraz Musica Electronica Nova, tworzy sound design do filmów.
Ważniejsze utwory: Cztery pory zmroku na fortepian (1999), Spojrzenia na gitarę klasyczną (2000), Schizofrenia na orkiestrę kameralną i taśmę (2002), Obłęd na dwie lub trzy gitary klasyczne (2002), Jaskinia (wołanie uwięzionego) na trzy gitary klasyczne (2003), Zbrodnia i kara na gitarę elektryczną, kwartet smyczkowy i fortepian (2004), Kwartet smyczkowy (2006), Syreny na flet i harfę (2006), MAD – Mutual_Assured_Destruction na orkiestrę kameralną (2007), Seica na dziesięć instrumentów (2008), Pętla histerezy na saksofon i taśmę (2007), Protokół na aktora, zespół instrumentalny i elektronikę (2010), Chicken Run na gitarę elektryczną (2011), Postludium na siedem instrumentów dętych blaszanych i fortepian (2007), Cebula na chór trzygłosowy do słów W. Szymborskiej (2007), Anamorfoza na orkiestrę smyczkową (2007), Dwie pieśni do słów Różewicza na tenor, dwoje skrzypiec i fortepian lub na skrzypce, wiolonczelę i fortepian (2007), Klawesyn jako instrument towarzyski, cykl miniatur na klawesyn z towarzyszeniem różnych instrumentów (2008), Co mi zrobisz jak mnie złapiesz na fortepian na cztery ręce (2008), Rozedrganie na troje skrzypiec i fortepian (2008), Interlunium na gitarę klasyczną (2008), Przestrzenie Haasa na trąbkę, harfę, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2008), Loopowizacje.1 / .2 / .3, cykl utworów improwizowanych na gitarę elektryczną i live electronics (2008–09), Involutio na trąbkę, flet prosty, gitarę elektryczną, fortepian i komputer (2009), Pur na chór mieszany (2009), Muzyka kręgu na 6–12 dowolnych mobilnych instrumentów (2009), Arytmia na dwie gitary elektryczne, wibrafon, marimbę i perkusję (2009), 3 Meanings of Nothing na klarnet, kwartet smyczkowy, fortepian i perkusję (2009), Shimmer (Lśnienie) na dwa fortepiany i dwie perkusje (2009), Dziki Gon na klarnet, gitarę elektryczną i fortepian (2009), Hora Iudicii na orkiestrę kameralną i chór (2009), Apnea na dwie perkusje i dwa fortepiany (2010), Music 4 Four na gitarę elektryczną, wiolonczelę, klarnet basowy i akordeon (2010–12), Exhorta na taśmę i lektora (2011), Kolonia karna na orkiestrę symfoniczną i aktora (2011), Vo-Ce na zespół kameralny (2011), Chicken Run na gitarę elektryczną (2011), Hole in the Head na trzy flety i kontrabas (2012), Lyddit na orkiestrę kameralną (2012), Introjekcja na orkiestrę smyczkową (2012), Fraktal na gitarę elektryczną, live electronics i wideo (2013), Concertino per strumenti antichi e suoni moderni na zespół instrumentów dawnych (2013), LoPassHiCut na kontrabas i live electronics (2013), Dipole na dwa flety (2013), Guitar Sculptures na gitarę elektryczną i live electronics (2013), Bethlehem na chór, sopran, baryton, duduk, instrumenty perkusyjne, organy i elektronikę (2013), Treściwa historia śmierci Jana Calasa na chór i orkiestrę symfoniczną (2014), Obiektofonia 1.0, 2.0, 4.0, cykl improwizowanych utworów na obiektofony i głos (2014–15), Trash Music na zespół instrumentalny, głos i obiektofony (2014), Terra na chór (2014), Particle Horizon na gitarę elektryczną, basową, obiektofony i live electronics (2014), Warsaw Music na zespół instrumentalny, głos i live electronics (2015), Muzyka strun na gitarę elektryczną, fortepian i trio smyczkowe (2015).