Powrót do:   Kompozytorzy
Strzelec, Szymon Stanisław

Ur. w 1990 w Krakowie, student kompozycji tamtejszej Akademii Muzycznej (w latach 2011–14 w klasie Zbigniewa Bargielskiego, obecnie kontynuuje studia magisterskie pod kierunkiem Magdaleny Długosz w ramach specjalizacji: kompozycja elektroakustyczna i algorytmiczna).

W latach 2012–14 pełnił funkcję przewodniczącego Koła Naukowego Studentów Kompozycji „Il Cannone” Akademii Muzycznej w Krakowie; organizował wówczas liczne koncerty i wydarzenia promujące nową muzykę. Fascynuje się konstruktywizmem formalnym, ksenharmonią oraz budowaniem nowych instrumentów. Utwory Strzelca wykonywane były w kraju i za granicą przez zespoły z Polski, Niemiec, Szwajcarii i Ukrainy m.in. podczas takich festiwali i konferencji, jak: 57. Warszawska Jesień (2014), program Donaueschinger Musiktage 2014: NEXT GENERATION, CIME/ ICEM International Electroacoustic Music Festival 2014 w Denton (Stany Zjednoczone), Resonance 2014 w Krakowie czy Międzynarodowe Warsztaty Nowej Muzyki COURSE w Kijowie.

 

Ważniejsze utwory: Capriccio affettuoso: oscillazioni na wiolonczelę i skrzypce (2011), Rêveries d’un autre automne na skrzypce, kontrabas i mikrointerwałowo strojony fortepian (2011),  – koncert na talerz i orkiestrę podzieloną na pięć grup (2012), Kolorowe kropki na kwartet smyczkowy (2012), Osiem słów legendarnego na głos (bas), kontrabas, fortepian preparowany i perkusję (2012), The Hâsbeiya Fountain dla 15 lub 16 wykonawców w rozmieszczeniu przestrzennym (2012–13), Szkice ambiwalencji na dwoje amplifikowanych i drastycznie przestrojonych skrzypiec (2013), Werbigeracje, kompozycja elektroakustyczna (2013), ...qui d’une main distraite et légère caresse... na koncertującą wiolonczelę i orkiestrę kameralną (2013), Stadia lazuru w czerni i bieli na wiolonczelę, akordeon i warstwę elektroakustyczną (2012–14), Wymyślanie ptaków na flet altowy, klarnet basowy, saksofony altowy i tenorowy, fortepian preparowany, skrzypce preparowane, altówkę i wiolonczelę (2014), Oxytocin Blues (Verbigerations part 2), kompozycja elektroakustyczna (2014), F19.4 / I know what you want and I can give it to you na rożek angielski i saksofon altowy (2014), A handful of stars & the silent ocean na amplifikowaną wiolonczelę solo (2015), Martwa natura ze wstążką we włosach na preparowane trio fortepianowe (2015), Okamgnienie na wiolonczelę i live electronics (2015), L’Atelier de sensorité na amplifikowaną, preparowaną wiolonczelę solo i orkiestrę kameralną (2015). 

Loading...