Pierwszy kontratenor w Państwie Środka. Jego jasna, silna, a jednocześnie giętka koloratura, gładkie połączenie rejestru piersiowego z głowowym, a także bogata ekspresja muzyczna głęboko poruszają serca publiczności. W wieku czterech lat rozpoczął naukę gry na fortepianie. Ukończył Zawodowe Kolegium Sztuki w Syczuanie w klasie fortepianu i śpiewu. Akompaniował tancerzom i śpiewakom przy rozmaitych okazjach. Talent Ma Xiao odkrył jego obecny nauczyciel śpiewu, profesor Gong Jiandong. Rozpoznawalność zapewniła mu rola Cherubina w Weselu Figara wystawionym w Operze w Szanghaju. Jego repertuar belcanto obejmuje rolę Rozyny w Cyruliku sewilskim oraz arie Vivaldiego i Händla. Jedna z nich – Agitata da due venti Vivaldiego – jest utworem, w którym świetnie słychać doskonałą technikę Ma Xiao. Potrafi on swobodnie zmieniać swój męski głos w mezzosopran, co pozwala mu również śpiewać w stylistyce muzyki pop.