ur. 1960 w Schlema w górach Harzu, jest kompozytorem, artystą dźwięku i konstruktorem przedmiotów dźwiękowych; mieszka w pobliżu Lipska. Jego instalacje łączą dźwięk i muzykę z elementami sztuk plastycznych, a ich podstawą jest pełne humoru odkształcanie realiów życia codziennego. Wynajduje nowe instrumenty, tworzy trwałe instalacje w przestrzeni publicznej, konstruuje obszary-słuchowiska, w których urządzenia służące zabawie stają się przedmiotami dźwiękowymi. Niektóre z tych obiektów znajdują się w muzeach i w innych miejscach publicznych. W roku 2002 założył Gruppe Atonor, składającą się z młodych ludzi, którzy razem grają na instrumentach i przedmiotach dźwiękowych oraz dają koncerty. Erwin Stache występował na koncertach oraz przedstawiał instalacje i performance'e na wielu ważnych festiwalach, m.in. trzykrotnie na Donaueschinger Musiktage i trzykrotnie na Festiwalu Nowej Muzyki Kameralnej w Witten. Był zapraszany na rezydentury artystyczne także do krajów Azji i Afryki.
Ważniejsze projekty: Waschmaschinenprogrammscheibenorchester, Saiten-Kästen-Matrix, Scherengitterorchester, Paradoxe Klaviaturen, Landmaschinensinfonie (z Henrym Schneiderem), Die zehn Zweifel des Komponisten, Klangkästen, Tür zu es rauscht(es klingt), 2H+ und SO 4 zwei minus - eine Tonrauschentladung - chemisches Experiment und Klang, O-Tonbuffet, "...endlich-endlos-atmen...", Verlorene Loren, Vorsicht schreiende Bücher, Musiktrainer - Sport und Klang, Kuckucksuhren-orchester, Musikdroschke.