Powrót do:   Wykonawcy
Bell Allison

studiowała muzykę i historię na Uniwersytecie w Sydney, studia kontynuowała w Europie na kursach mistrzowskich, które prowadzili Joan Sutherland, Magda Olivero, Ghena Dimitrova, Ileana Cotrubas, Gundula Janowitz i Dietrich Fischer-Dieskau. Otrzymała m.in. nagrodę La Scali i stypendium na studia z Virginią Zeani w Barcelonie. Jej role operowe to m.in. La Folie (Platèe Rameau), Morgana (Alcina Händla), Aspazja (Mitrydates, król Pontu Mozarta), Madame Herz (Dyrektor teatru Mozarta), Królowa nocy (Czarodziejski flet Mozarta), Glace (Medea Cherubiniego), Adela (Zemsta nietoperza Straussa), Olimpia (Opowieści Hoffmanna Offenbacha), Lakmé (Lakmé Delibesa), Zerbinetta (Ariadna na Naksos Straussa), Ptak leśny (Zygfryd Wagnera), Bubikopf (Cesarz Atlantydy Ullmana), Kunegunda (Kandyd Bernsteina), Pretty Polly (Punch and Judy Birtwistle’a). Zdobyła uznanie za rolę Siervy Marii w prawykonaniu Love and Other Demons Eötvösa w Glyndebourne, przedstawieniu powtórzonym w Narodowej Operze Litewskiej i w Opéra National du Rhin. Jako solistka wystąpiła w europejskiej retrospektywie Petera Eötvösa oraz na CD Ensemble Linea Plays Eötvös, które to nagranie zdobyło nagrody Fonogram i Orphée d’Or przyznaną przez Académie Internationale du Disque Lyrique. Z London Philharmonic Orchestra pod Vladimirem Jurowskim wykonywała utwory Sznittkego: Three Scenes, Madrigals i Der Gelbe Klang, Pierrot Lunaire Schönberga, Quatre chants pour franchir le seuil Griseya oraz rolę Polly Peachum w Operze za trzy grosze Weilla. Ostatnie i nadchodzące koncerty i spektakle z jej udziałem to m.in. Carmina Burana (Orquesta Sinfonica Nacional de Colombia), Słowik oraz Dziecko i czary w Teatrze Bolszoj w Moskwie, muzyka kameralna Beria (London Sinfonietta), Das Klagende Lied Mahlera (Berlin, Monachium), Zygfryd (Longborough Festival), Libro del Frio Panisella (Britten Sinfonia, Madrid), Mysteries of the Macabre Ligetiego i Chantefleurs et Chantefables Lutosławskiego (Tasmanian Symphony Orchestra), Pierrot Lunaire (BBC Concert Orchestra), La Machine de l’Etre Zorna (BBC SSO/Volkov), Trois airs pour un opera imaginaire Claude’a Viviera (Philharmonia Orchestra), III Symfonia Góreckiego (London Philharmonic Orchestra), Szeherezada Ravela (Iceland Symphony Orchestra).