Bohn Rüdiger
ur. w Lubece, ukończył z wyróżnieniem wyższe uczelnie muzyczne w Kolonii i Düsseldorfie; studiował grę na fortepianie u Güntera Ludwiga i Davida Levine’a, a dyrygenturę w klasie Volkera Wangenheima. Początkowo był koncertującym pianistą. Dyrygenckie kursy mistrzowskie ukończył u Leonarda Bern steina, Sergiu Celibidache i Johna Eliota Gardinera. W 1988 został głównym dyrygentem Sinfonietty w Tybindze, z którą był związany do 1996, po czym objął kierownictwo artystyczne nowo utworzonej (1997) Zeitge nössischen Oper Berlin, gdzie poprowadził prawykonania dzieł Henzego, Kagela, Battistellego, Feldmana, Reimanna, Hölszky, Martina, Sciarrina, Maxwella-Daviesa, Rihma i Holligera.
W roku 2002 w ramach Monachijskiego Biennale przygotował z Niemiecką Orkiestrą Młodzieżową prapremierę opery Marlowe: Der Jude von Malta André Wernera.
Kolejne zaproszenia zawiodły go do Monachium, Wiednia (Klangforum Wien) i Dijon (festiwal Why Note), potem występował z zespołem kameralnym Neue Musik Berlin na festiwalu Ultraschall w Berlinie, Biennale w Wenecji oraz kilkakrotnie z Młodzieżowym Zespołem Polsko-Niemieckim.
Jako dyrygent orkiestrowy działał najczęściej poza granicami swego kraju. Współpracował m.in. z orkiestrami symfonicznymi RAI w Rzymie i Turynie, z Orchestre de Chambre de Lausanne, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orchestre Radio-Symphonique du Luxembourg oraz z chórem i orkiestrą Teatro Comunale di Bologna.
Dyrygował też gościnnie Österreichisches Ensemble für Neue Musik podczas festiwalu w Salzburgu. Jest pierwszym gościnnym dyrygentem zespołu TIMF (Tongyeong International Music Festival), wielokrotnie był gościem Koreańskiej Orkiestry Symfonicznej. Ostatnio poprowadził prawykonanie utworu L’absence Sarah Nemtsov w ramach Biennale w Monachium.
Od 2003 jest dyrektorem artystycznym European Workshop for Contemporary Music. Wykłada dyrygenturę w Wyższej Szkole Muzycznej im. Roberta Schumanna w Düsseldorfie.