Lorent Leszek
ur. w 1984 w Żaganiu, perkusista. W 2008 roku ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie perkusji Stanisława Skoczyńskiego (dyplom z wyróżnieniem).
W latach 1995–2003 był solistą orkiestry „Jeunesses Musicales”, z którą koncertował w Niemczech, Czechach, Szkocji, we Włoszech i Francji. Regularnie bierze udział w Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Perkusyjnej „Cross drumming” w Warszawie. W listopadzie 2007 roku koncertował w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w grudniu 2008 – w Moskwie, zaś w maju 2009 r. – w Korei Południowej. Jako solista występował z Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Orkiestrą Teatru Wielkiego w Warszawie, Filharmonią Zielonogórską, orkiestrą Camerata Res XXI.
W 2010 roku wykonał solową partię multiperkusyjną podczas premiery spektaklu Oresteia Iannisa Xenakisa (w reżyserii Michała Zadary) w Teatrze Wielkim–Operze Narodowej w Warszawie (część utworu Kassandrana multiperkusję, baryton falsetowy i psałterium).
W roku 2003 został laureatem Ogólnopolskiego Konkursu Perkusyjnego we Wrocławiu (I nagroda), a w 2010 – Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie (II nagroda, duet Scontri z Maciejem Bogumiłem Nerkowskim). W 2008 roku jego nagranie kompozycji Stanisława Moryty Per Uno Solo zdobyło pierwsze miejsce na Międzynarodowym Konkursie AES w Amsterdamie.
Nagrywał dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla Radia Estońskiego.
Leszek Lorent ma na swoim koncie prawykonania dzieł wielu współczesnych kompozytorów, m.in. ostatniego utworu Mariana Sawy Missa Claromontana w 2005 roku (wraz z chórem Uniwersytetu im. Kardynała S. Wyszyńskiego; utwór został nagrany na płycie wydanej przez Acte Préalable). Specjalizuje się w wykonywaniu utworów multiperkusyjnych oraz dzieł teatru instrumentalnego, współpracuje m.in. z Teatrem Wielkim–Operą Narodową, Warszawską Akademią Teatralną oraz z uniwersyteckim Studium Muzyki Nowej, biorąc udział w koncertach przybliżających nową muzykę szerszemu gronu odbiorców. Obecnie jest doktorantem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie i wykładowcą na tej uczelni. Należy do Stowarzyszenia Artystów „Euforis” i formacji perkusyjnej „Sixen”. Publikuje artykuły z pogranicza muzyki i filozofii w piśmie warszawskich uczelni artystycznych „Aspiracje”, oraz w „Zagadnieniach Naukoznawstwa”, wydawanych przez Polską Akademię Nauk.