Kapla-Marszałek Aneta
ur. w Białymstoku, absolwentka wydziału wokalnego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Eugenii Rezler.
W 2007 roku w ramach programu stypendialnego Socrates-Erasmus studiowała u Elizabetty Andreani i Gabrielli Munari w Conservatorio Statale Di Musica „Francesco Venezze” w Rovigo. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach wokalnych pod kierunkiem: Heleny Łazarskiej, Jadwigi Rappé, Anny Radziejewskiej, Artura Stefanowicza, Ewy Iżykowskiej, Urszuli Mitręgi-Wagner, Daniela Kotlińskiego.
Wykonywała czołowe partie m.in. w dziełach Moniuszki, Mozarta, J. S. Bacha, Händla (La Resurrezione), A. Ginastery (Cantata para América Mágica), A. Schönberga (Pierrot lunaire).
Wystąpiła w przedstawieniach akademickich: w 2005 roku w Opowieści o Zem ście Nietoperza według operetki J. Straussa, w 2007 roku w Czarodziejskim flecie Mozarta w reż. Jitki Stokalskiej pod dyr. Łukasza Borowicza, w 2008 roku w Warszawskiej Operze Kameralnej w roli Clarice w L’amante di tutteB. Galuppiego w reż. Jitki Stokalskiej pod dyr. Tadeusza Karolaka. Regularnie bierze udział w koncertach z cyklu Moniuszkowski Festiwal Podlasia.
Wykonywała partie solowe z towarzyszeniem Małej Orkiestry Filharmonii Narodowej w Warszawie i Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Podlaskiej pod kierunkiem Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego.
Brała udział w rejestracji utworów Miłosza Bembinowa Res Tua – Rozważaniao miłości i nienawiścioraz Listy. Od zmierzchu do świtu (Cavalli Records i DUX). Z zespołem La Tempesta nagrała dwie Msze na Boże Narodzenie Amando Ivancica.
Obecnie pracuje w Filharmonii Narodowej w Warszawie jako artystka chóru. Wykonywała także partie solowe w utworach Liszta, Pendereckiego, Małeckiego, Sorozabala, Haydna, Nielsena pod batutą: N. Willena, K. Pendereckiego, C. Hogwooda, A. Wita, W. Giergiewa.