Powrót do:   Kompozytorzy
Pawełek, Michał

ur. w 1978 roku w Krakowie, ukończył studia w tamtejszej Akademii Muzycznej w klasie fortepianu Stefana Wojtasa (2002) oraz w klasie kompozycji Marka Stachowskiego (2003). Studiował także kompozycję, muzykę komputerową oraz fizykę dźwięku u Marka Polishooka w Central Washington University (2002). Obecnie pracuje w krakowskiej Akademii Muzycznej oraz w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie. Jako pianista brał udział w prawykonaniach utworów takich kompozytorów, jak Krystyna Moszumańska-Nazar, Adam Walaciński, Wojciech Widłak, Maciej Jabłoński, Katarzyna Szwed, Wojciech Ziemowit Zych, Kazimierz Pyzik, Vytautas Bacevičius. Jest autorem utworów akustycznych oraz elektronicznych, w tym także z użyciem przetwarzania dźwięków instrumentalnych w czasie rzeczywistym. Zajmuje się również realizacją nagrań.

 

Ważniejsze utwory: Nokturn na zespół kameralny (2000), Mal na elektronikę (2000), Alius na fortepian amplifikowany (2001), Napoleon na pustkowiu na zespół kameralny (2001), Flowing na elektronikę (2001), Preludium na wiolonczelę (2001), Tranxéne®10mg na zespół kameralny (2001), Árdeaglais na orkiestrę (2002), The Eye of Silence na zespół kameralny z elektroniką (2003), Toccata na zespół kameralny (2004), Ritardo na wiolonczelę i fortepian (2005), Líng na flet i fortepian (2006), Elinonde na zespół kameralny (2006), Ephreia na zespół kameralny (2008), Weg na zespół kameralny (2009), Tacens na sopran, alt, tenor, bas (2009), Ciacona na zespół kameralny (2010), Animator vs. Animation, warstwa dźwiękowa do animacji Alana Beckera na zespół kameralny (2012), Mittsu no yume monogatari na dwa flety i elektronikę (2012), Fretta na sekstet saksofonowy (2013), Distinct Streams na orkiestrę (2014), IC 1470 na kwartet smyczkowy i wideo (2015), La rue des pensées entreouvertes na orkiestrę smyczkową (2015).

 

Loading...