ur. w 1986 r. w Pabianicach. Kompozytorka, teoretyk muzyki. Ukończyła z wyróżnieniem kompozycję w klasie Bronisława Kazimierza Przybylskiego (2010) oraz teorię muzyki pod kierunkiem Ewy Kowalskiej-Zając (2011) w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi. Przez dwa lata kształciła się w ramach Podyplomowych Studiów Muzyki Filmowej, Komputerowej i Twórczości Audiowizualnej w Łodzi. Brała udział w kursach prowadzonych przez Marka Chołoniewskiego (Akademia Muzyczna w Krakowie) i Grażynę Pstrokońską-Nawratil (Akademia Muzyczna we Wrocławiu). W sierpniu 2013 i 2014 roku była uczestnikiem kursów kompozytorskich SYNTHETIS w Radziejowicach, gdzie kształciła się pod okiem takich kompozytorów, jak Miguel Azguime, Mauricio Sotelo, Mauro Lanza, Zygmunt Krauze, Paweł Hendrich, Alessandro Solbiati, Paul Patterson oraz Chen Yi.
Utwory jej autorstwa były prezentowane m.in. w Filharmonii Łódzkiej (cykl contem.ucha), w Studiu S1 Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w Akademiach Muzycznych w Gdańsku i Krakowie, a także w Akademii Muzycznej w Łodzi (sesja Musica Moderna).
29 listopada 2014 roku utwór aer na klarnet basowy/klarnet i orkiestrę kameralną został wykonany podczas koncertu finałowego AŻ Festiwalu 2014 organizowanego przez Akademię Muzyczną w Łodzi. W październiku 2010 roku instalacja Pieces of Chopin after bottle of wine była prezentowana w ramach projektu „Cóż po Chopinie?” w Miejskiej Galerii Sztuki „Propaganda Sztuki” w Łodzi. Marta Śniady współpracowała również z Małgorzatą Monetą podczas wystawy fotograficznej Nano w Galerii FF Łódzkiego Domu Kultury, z zespołami Kwartludium oraz ElettroVoce. Zdobyła I nagrodę w XI Konkursie Kompozytorskim im. Tadeusza Ochlewskiego w Krakowie oraz III nagrodę w konkursie zorganizowanym z okazji 60-lecia Akademii Muzycznej w Gdańsku.
Od 2009 do 2014 roku współpracowała z „Dziennikiem Łódzkim” jako recenzent muzyczny, ponadto publikowała w czasopiśmie „Glissando”. Obecnie pracuje na stanowisku asystenta w łódzkiej Akademii Muzycznej, gdzie otworzyła przewód doktorski. Promotorem pracy doktorskiej jest Agata Zubel.
Ważniejsze kompozycje: Dusza z ciała wyleciała na chór mieszany a cappella, sł. Anonim (2007), Closeness na chór mieszany a cappella, sł. Jan Paweł II (2008), Spectronic na kontrabas i elektronikę (2009), Mad girl’s love song na sopran, wiolonczelę i orkiestrę, sł. Sylvia Plath (2010), 3 Pictures With Dimensions 10x13 cm na dwa fortepiany (2010), Garbage na komputer solo (2010), Pieces of Chopin after bottle of wine, instalacja audiowizualna (2011), Exorta na aktora i elektronikę (2011), s!c na głos, fortepian i elektronikę (2012), aSH na skrzypce, klarnet, fortepian i perkusję (2012), Kallisto na komputer solo (2012), Utter silence na flet solo (2013), s!c2 na sopran i elektronikę (2013), Stabat Mater na chór mieszany a cappella (2013), aer na klarnet/klarnet basowy i orkiestrę kameralną (2014), un na marimbę solo (2015), ore na perkusję solo (2015), closer na wiolonczelę solo, wideo i elektronikę (2015).