Powrót do:   Kompozytorzy
Kreidler, Johannes

ur. w 1980, w latach 2000–06 studiował kompozycję, muzykę elektroniczną i teorię muzyki w Musikhochschule we Fryburgu Bryzgowijskim i w Koninklijk Conservatorium w Hadze, m.in. u Mathiasa Spahlingera i Orma Finnendahla. Utwory Kreidlera wykonywane były na licznych festiwalach, jak Donaueschinger Musiktage, Wakacyjne Kursy Nowej Muzyki w Darmstadcie, Ultima w Oslo, Musica Strasbourg, Gaudeamus Music Week i Huddersfield Contemporary Music Festival. W roku 2012 otrzymał Kranichsteiner Musikpreis przyznaną przez Wakacyjne Kursy w Darmstadcie. Obecnie wykłada kompozycję i teorię muzyki w Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu. W roku 2012 nakładem wydawnictwa Wolke ukazał się zbiór jego esejów Musik mit Musik.

 

Ważniejsze utwory: Musik für Klavier na fortepian (1997), Baum und Landschaft na altówkę i gitarę (2000), Stücke na altówkę, wiolonczelę, kontrabas, puzon i fortepian (2001), Anlässe, sich eine zu drehen na gitarę (2002), Cordes sensibles na klawikord (2002), vier vielleicht, instalacja wideo (2003), Bordeux, film (2003), complement deformation browser na kwartet smyczkowy (2003), Display na klarnet, gitarę i perkusję (2004), Klavierstück 1 na fortepian (2004), Privataufführungen na wiolonczelę i akordeon (2004), Klavierstück 2 na fortepian (2004), Klavierstück 3 na fortepian i live electronics (2004), Klavierstück 4 na fortepian MIDI (2004–05), Farben: auf der Nadelspitze na mały bęben i wiolonczelę (2005), RAM microsystems na joystick i komputer (2005), Vorübergehen na klarnet, wiolonczelę, akordeon i perkusję (2005), Tonspur zur Mondlandung, film (2005), Klavierstück 5 na fortepian i czterokanałową projekcję (2005), windowed 1 na perkusję i partię zarejestrowaną (2006), Klavierstück 6 na fortepian (2006), untitled performance #1 na keyboard i komputer (2006), 5 Programmierungen eines MIDI-Keyboards na klawiaturę MIDI, komputer i wideo (2006), I am sitting in Kreuzberg / Test na klawiaturę MIDI, komputer i wideo (2007), London na komputer i film (2007), Browser, film (2007), Kontinuum mit Melodie, plik dźwiękowy stereo (2007), 3300 Klänge na dziesięciu instrumentalistów (2007), Dekonfabulation na akordeon, perkusję, narratorkę i partię zarejestrowaną (2007–08), randgruppens raststätten-tour na dwa akordeony (2008), cache surrealism na saksofon barytonowy, akordeon, wiolonczelę i partię zarejestrowaną (2008), in hyper intervals na skrzypce, klarnet basowy, perkusję, fortepian i partię zarejestrowaną (2008), product placements, plik dźwiękowy stereo (2008), Call Wolfgang, instalacja (2008), Kantate. No future now: 1. Hard / Lichtenstein / 2.: gekürzt / 3. Ehe und Arie / 4. selbst / ganzer Film / Kreidler (ePlayer) / Club / Dr. Meissner / 5. Barock, Choral / Singspiel. na duży zespół i sampler (2008), Charts Music, utwór z wizualizacją (2009), Slot machines na fortepian i odtwarzacz mp3 (2009), Fremdarbeit na flet, wiolonczelę, perkusję, keyboard, sampler i moderację (2009), Feeds. Hören TV, teatr muzyczny na zespół, elektronikę, wideo, śpiewaków, tancerzy, aktorów i zaproszonych partnerów dyskusji (2009– 10), Stil 1 na rozmaite składy i partię zarejestrowaną (2010-), Music for a solo Western Man na performera, moderatora, zespół i elektronikę (2010), Arbeitsmarktplatz Esslingen – Musik für alle, Vermittlung vermittelt. Tragödie des Hörens, erste Roboterdemonstration, happening z dziećmi, młodzieżą, pięcioma śpiewakami i setką robotów (2010), Living in a Box na duży zespół i sampler (2010), Vier konzeptuelle Stücke, pliki dźwiękowe i wideo (2010), untitled performance #3 na cztery instrumenty klawiszowe (2010), kinect studies, filmy wideo (2011), Studie für Klavier, Audiound Videozuspielung (2011), Money na klarnet, skrzypce, gitarę, fortepian i sampler (2011), Zwei konzeptuelle Stücke, pliki dźwiękowe i wideo (2011), Die „sich sammelnde Erfahrung” (Benn): der Ton na flet, puzon basowy, gitarę, perkusję, sampler i fortepian (2012), Split Screen Studies, wideo (2012), Der „Weg der Verzweiflung” (Hegel) ist der chromatische. na dziewięć instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2011–12), Reversibility comes first na dwie gitary (2012), Scanner Studies, wideo (2012), Fünf konzeptuelle Stücke, wideo (2012), The Knots na dwa soprany (2013), Shutter Piece na osiem instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2012–13), Rich Harmonies, instalacja dźwiękowa i performanse (2013), Irmat Studies, performanse na stół sensoryczny (2013), Slide show music na siedem instrumentów i zarejestrowane partie audio i wideo (2013), Dreizehn konzeptuelle Stücke, wideo (2013), Audioguide, teatr muzyczny na siedmiu aktorów, zespół, elektronikę, wideo i gości (2013–14), 22 music pieces for video (2014), diminuendo by shame na pięć instrumentów i wideo (2014), Minusbolero na orkiestrę (2010–14), TT1 na orkiestrę i elektronikę (2014–15). 

Loading...