|
ur. w Kanadzie, dzieli swój czas między scenę operową
i estradę koncertową. Występowała jako solistka London SO, City of
Birmingham SO, Montreal Symphony i Los Angeles Chamber Orchestra pod batutą
tak wybitnych dyrygentów, jak Charles Dutoit, Sir Neville Marriner,
Trevor Pinnock i Richard Hickox. Współpraca z tym ostatnim zaowocowała
m.in. jej udziałem w wykonaniach Requiem wojennego Brittena, opery Peter
Grimes tegoż kompozytora (partia Ellen Orford) oraz Beethovenowskiego
Fidelia (partia Leonory).
Na scenie English National Opera wystąpiła jako Miss Jessel w Turn of
the Screw Brittena, w Operze Irlandii Północnej - jako Donna Anna w Don
Giovannim Mozarta, w kanadyjskiej Pacific Opera kreowała partie Abigaille
w Nabucco Verdiego i Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta, w Pimlico Opera
- rolę Guwernantki w Turn of the Screw.
Dla wytwórni Chandos nagrała cykl pieśni Respighiego Delta Silvane oraz
Stabat Mater Stanforda, obie płyty z BBC Philharmonic pod Richardem
Hickoxem, ponadto Riders to the Sea Vaughana Williamsa i The Wandering
Scholar Gustave'a Holsta z Northern Sinfonia i R. Hickoxem.
Szczególne zainteresowanie Ingrid Attrot repertuarem współczesnym zostało
po raz pierwszy dostrzeżone podczas kanadyjskiego konkursu muzyki współczesnej
Eckahrdt-Gramatte Competition, na którym otrzymała nagrodę. Następnie
została zaproszona jako główna solistka londyńskich Park Lane Group
Series oraz do licznych wykonań premierowych (utwory Geoffreya Burgona,
Hugha Wooda, Nicoli LeFanu, Juliana Philipsa).
Śpiewaczka występowała z Birmingham Contemporary Music Group, z
Orchestre National de Lyon (pieśni Weberna), z francuskim zespołem
muzyki współczesnej Grame (Kurtága Posłanija pokojnoj R. W. Trusowoj);
ostatnio koncertowała z genewskim zespołem Contrechamps, dyrygowanym
przez Heinza Holligera.
W planach ma recital w Concertgebouw w Amsterdamie, występ na festiwalu
"Musica" w Strasburgu oraz koncerty w Brugii i Antwerpii z zespołem
Champ d'Action, z którym wykona Quando stanno morendo. Diario Polacco N.
2 Luigiego Nona. |