homeprogrambiletybiuroo festiwalumiejsca koncertówsponsorzyarchiwumdownloadnewsgaleria

Joanna Burton

następny koncert
wszystkie koncerty
imprezy towarzyszące
index kompozytorów
index wykonawców







ur. w Durham, początkowo studiowała językoznawstwo. Edukację muzyczną rozpoczęła jako stypendystka Gonville and Caius College w Cambridge, gdzie uczyła się śpiewu chóralnego. Naukę śpiewu solowego podjęła
w Guildhall School of Music and Drama u Johanny Peters; uczelnia wyróżniła ją nagrodą Sir Fredericka George'a Pantera. Obecnie kontynuuje naukę u Lillian Watson.
Po stażu w British Youth Opera, występowała w Linbury Theatre jako Elsie Maynard w The Yeomen of the Guard i jako Zuzanna w Weselu Figara (w ramach warsztatów Sir Thomasa Allena). Obdarzona zarówno talentem komicznym, jak i dramatycznym, śpiewała w Orfeuszu w piekle w Queen Elizabeth Hall (Diana), w Telefonie Menottiego, a także - ostatnio -
w Don Giovannim na scenie Opera Holland Park jako Donna Elwira; w tej samej roli usłyszeli ją widzowie Festiwalu Operowego Wexford. Tamże otrzymała stypendium Gerarda Arnholda, przyznawane najbardziej obiecującym młodym artystom.
W ubiegłym sezonie brała udział z wielkim powodzeniem w festiwalach operowych Almeida i Aldeburgh. Na scenie eto była Echem
w Ariadnie na Naxos i Adelą w Zemście nietoperza, a w sezonie bieżącym wystąpiła jako Ginevra w Ariodante.
Joannę Burton można również usłyszeć na estradach koncertowych, np. w Birmingham Symphony Hall, gdzie występowała w koncertach bożonarodzeniowych (śpiewając m.in. wyjątki z Cyganerii). Ma w repertuarze motet Mozarta Exultate Jubilate, w którego wykonaniu wzięła udział podczas uroczystego koncertu na rozpoczęcie nowego Millenium w Greenwich, a także
w ramach koncertu utworów Mozarta w obecności Księżniczki Anny. W Nowym Jorku wykonywała rolę tytułową w Haendlowskiej Athalii. Współpracuje z wieloma chórami i orkiestrami. Była współzałożycielką (wraz z Rylandem Angelem) Queen's Baroque Ensemble, działającego w Paryżu; zespół specjalizuje się w muzyce XVII i początku XVIII w. Niektóre występy zespołu zostały zarejestrowane dla telewizji. Zainteresowanie muzyką dawną zawiodło ją także do Niemiec, gdzie wystąpiła w kantatach solowych Rameau oraz
w trzech różnych partiach Orfeusza Monteverdiego: jako Muzyka, Wysłanniczka i Nimfa.
Regularnie występuje z recitalami pieśni. Na prośbę Felicity Lott śpiewała podczas ceremonii przyznania tej śpiewaczce Francuskiej Legii Honorowej.
W planach ma dalszą współpracę z Operą Almeida oraz debiut na scenie Opera North w operach Il Tabarro i Der Zwerg.