|
Michał Górczyński w 2003 r. ukończył studia w
klasie klarnetu Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. W 1998 r. z
zespołem Trio Michała Górczyńskiego otrzymał wyróżnienie na I
Festiwalu Muzyki Folkowej „Nowa Tradyc-ja”, wraz z możliwością
nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia. Od 1999 r. współpracuje z
artystami związanymi ze światem teatru (Lech Jankowski, Magdalena
Smalara, Artur Lis i jego Teatr Plastyczny „Makata”) i muzyki
(Paweł Mykietyn). Występował m.in. na Warszawskiej Jesieni pod batutą
Jacka Kaspszyka oraz jako solista
z zespołem De Ereprijs, z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją
Jerzego Maksymiuka. Interesuje się awangardą i performancem; pracował z
takimi artystami, jak Peter Kowald, DJ Scanner, Andrzej Izdebski, Zdzisław
Piernik, John Edwards, Anna Baumgard i in. Ma na swoim koncie trzy pozycje
płytowe: Boys Band Trio „Curvatura Grande” (2000), Pink Freud
„Zawijasy” (2000) oraz Górczyński/Piernik „Energa
one” (2001). W latach 2001 i 2002 odbył z zespołem Boys Band Trio
tournées koncertowe po Rosji, dając koncerty w Jarosławiu n. Wołgą,
Moskwie i Petersburgu.
Od 1998 r. rozwija własną koncepcję survival performance, opartą na
Manifeście Energistycznym. Koncepcję tę realizuje w swojej działalności
performerskiej (występy na festiwalach: Gdynia Summer Jazz Days, Żądło,
Fortalicje, festiwal-performance w Szentendre, występy w galeriach: Spiż
7, Eufemia, Dom Plastyka, Kotłownia). Propaguje również idee
improwizacji w formie wykładów, promu-jących koncepcję Manifestu. Od
2002 r. rozwija działalność w dziedzinach związanych z poezją (muzyka
do tekstów A. Achmatowej, I. Mangera, L. Najdusa,
W. Blake’a, św. Jana od Krzyża, poezji japońskiej oraz współczesnej
poezji polskiej), muzyką etniczną (zestawienia instrumentów ludowych z
klasycznymi), performancem (projekt na Wydziale Mechatroniki Politechniki
Warszawskiej) oraz muzyką współczesną (jest członkiem zespołu
Kwartludium).
kwartet śląski |