|
ur. 1958. Studiował kompozycję w latach 1983–87
u Iba NNrholma w Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, następnie
u Pera NNrgĆrda i w Jutlandzkiej Akademii Muzycznej w Aarhus. Otrzymuje
zamówienia od wybitnych muzyków i zespołów, m.in. od orkiestry London
Sinfonietta, dla której napisał Shadowland. W 1995 r. jego Koncert
skrzypcowy „Sterbende Gärten” otrzymał rekomendację Międzynarodowej
Trybuny Kompozytorów w Paryżu, w następnym roku – prestiżową
Nordic Music Prize.
Ważniejsze utwory (od 1984): Lacrymae na orkiestrę
(1984), Mädelein na flet, obój, klarnet, fagot i róg (1985), Lacrimosa
na chór (1985), Les Tuchins na dwie wiolonczele, dwa puzony i dwie gitary
elektryczne (1986), Adieu, kwartet smyczkowy (1986), Clairobscur na duży
zespół kameralny (1987), The Lady of Shalott na altówkę (lub skrzypce,
1987), Minnewater na duży zespół kameralny (1988), Angel’s Music
na kwartet smyczkowy (1988), Shadowland na duży zespół kameralny
(1988–89), Funeral Procession na skrzypce, altówkę i zespół
kameralny (1989), The Masque of the Red Death na fortepian (1990), The
Echoing Garden na sopran, tenor, chór i orkiestrę do tekstów Cohena,
Szekspira i Rilkego (1990–92), The Deserted Churchyard na 6
instrumentów (1990), Koncert skrzypcowy „Sterbende Gärten”
(1992–93), The Lady of Shalott na kwartet smyczkowy (1993), Plainte
d’un Troubadour na obój (1993), In Paradisum na dwa soprany, chór
i duży zespół instrumentalny (1994–95), Schreie un Melancholie na
kwartet smyczkowy (1994), Minnelieder – Zweites Minnewater na duży
zespół kameralny (1994), Sirenengesang na zespół kameralny i kwartet
smyczkowy (1994), The Birds of Lament na dwa puzony i perkusję (1995),
Symfonia (1995–96), Koncert fortepianowy „La Notte”
(1996–98), Sinful Songs na duży zespół kameralny (1997–98),
Shadow Siciliano na gitarę (1997), The Wings of the Night na kwartet
smyczkowy i puzon (1997), The Lady and the Lark na altówkę i duży zespół
instrumentalny (1997), The Night of no Moon na duży zespół kameralny
(1998–99), Sieben Sehnsüchte na skrzypce i fortepian (1999),
Looking of Darkness na akordeon (2000), Kołysanki na fortepian (2000),
Wokaliza na mezzosopran i skrzypce, tekst: Peter Asmussen (2001), Sześć
pieśni na mezzosopran i skrzypce, teksty: Ono no Komachi i Hwang Chin-i
(2001), Cavatina na mezzosopran, skrzypce i fortepian, tekst: Peter
Asmussen (2001), Nocturnal na kwartet smyczkowy i puzon (2001), The Hill
of the Heartless Giant na kontrabas (2001), The Weeping White Room na
flet, obój, perkusję, fortepian i instrumenty smyczkowe (2002).
|