homeprogrambiletybiuroo festiwalumiejsca koncertówsponsorzyarchiwumdownloadnewsgaleria

Aleksander Wustin

następny koncert
wszystkie koncerty
imprezy towarzyszące
index kompozytorów
index wykonawców







ur. 1943 w Moskwie. Studiował kompozycję najpierw u Grigorija Frieda, a następnie u Władimira Ferégo w Moskiewskim Konserwatorium im. Czajkowskiego, które ukończył w 1969 r. W latach 1969-74 pracował jako redaktor muzyczny Radia Ukraińskiego. Od 1974 r. pracuje jako redaktor domu wydawniczego "Kompositor".
Jego utwory są często włączane do programów festiwali za granicą, jak Tage für Neue Musik Zürich, Holland Festival, 14. Berlińskie Biennale Muzyczne, Presénces 1993 w Paryżu, Melos-Ethos w Bratys-ławie, Maraton Soudobne Hudby w Pradze, Donaueschinger Musiktage oraz Deutsche Kammerphilharmonie.
Wśród wykonawców jego muzyki należy wymienić dyrygentów: Reinberta de Leeuw, Lwa Markiza, Aleksandra Łazariewa, Martyna Brabbinsa i Christophe'a Hagela; zespoły i orkiestry: Amsterdam Wind Orchestra, Schönberg Ensemble, Holenderską Radiową Orkiestrę Filharmoniczną, a także Nieuw Sinfonietta Amsterdam, Mark Pekarsky Percussion Ensemble, Studio for New Music, Zespół Solistów Teatru Bolszoj, Moscow Contemporary Music Ensemble, francuski Quatuor Danel, bbc Symphony Orchestra; oraz solistów - Friedricha Lipsa, Gidona Kremera i in.
Język muzyczny Wustina wyróżnia niezwykle precyzyjna organizacja muzycznej struktury. Zainspirowany procedurami dodekafonicznymi, stworzył własny system dwunastu odpowiedników serii, w której cały fragment muzyczny wyrasta z "tonu", najmniejszej jednostki miary. Różne permutacje tej inicjalnej jednostki formują serię o najwyższym stopniu uporządkowania.

Trio należy do kompozycji skonstruowanych wg symetrii liczbowowej. Rolę konstytutywną pełnią liczby 18, 15 i 12, które organizują całość struktury przebiegu czasowego kompozycji.
Trio należy do grupy utworów pisanych "in memoriam", takich jak Kleines Requiem (1984), Disappearance (1995) i Message (1997).