Nalazek, Bartosz

Operator filmowy i reżyser światła. Absolwent PWSFTViT w Łodzi (2010). Współpracował z operatorem filmowym Januszem Kamińskim przy filmach Stevena Spielberga Czas wojny, Lincoln, Most szpiegów oraz przy filmie The Judge Davida Dobkina. Operator Second Unit przy filmie Chór w reżyserii François Girarda z Dustinem Hoffmanem. W 2014 roku zrealizował zdjęcia do serii krótkich filmów Making a Scene dla „The New York Times Magazine” z udziałem takich aktorów, jak Cate Blanchett, Forest Whitaker, Bradley Cooper, Oscar Isaac, Chiwetel Ejiofor i Robert Redford. Został uhonorowany przez The International Cinematographers Guild w Los Angeles Emerging Cinematographer Award, przyznawaną najbardziej obiecującym młodym operatorom. W teatrze jako reżyser światła i autor wizualizacji współpracował z Krystianem Lupą, Mają Kleczewską, Agnieszką Olsten, Wiktorem Rubinem, Bartkiem Frąckowiakiem, Krzysztofem Garbaczewskim i Łukaszem Twarkowskim. W 2014 zdobył nagrodę za najlepszą oprawę wizualną do spektaklu Kronos Krzysztofa Garbaczewskiego na międzynarodowym festiwalu Boska Komedia w Krakowie.