ur.w Hamburgu, studiowała
u Martina Rupprechta w berlińskiej Hochschule der Künste.
Zadebiutowała w hamburskim Thalia Theater, współpracując z Jürgenem
Flimmem (reżyseria) i Erichem Wonderem (kostiumy) przy Wujaszku
Wani Czechowa i Dzikiej kaczce Ibsena. W Schaubühne Berlin pracowała
z Andreą Breth nad Heddą Gabler Ibsena i Czechowowską Mewą.
Z Wilfriedem Minksem wystawiła Zemstę Nietoperza Straussa
w Düsseldorfie, kolejne propozycje nadeszły z teatrów operowych
Zurychu i Wiednia, gdzie przygotowała kostiumy do Alciny Händla,
Wesela Figara, Don Giovanniego i Cosď fan tutte Mozarta, L'Anima
del Filosofo Haydna, Alfonsa i Estrelli Schuberta, Traviaty Verdiego
i La Périchole Offenbacha. Z Cesare'em Lievim współpracowała
przy zuryskim prawykonaniu Schlafes Bruder Herberta Willi, a ze
szwajcarskim reżyserem filmowym Danielem Schmidem - przy
spektaklach Lindy z Chamounix Donizettiego i Trubadura Verdiego.
Mediolańska La Scala wystawiła Wozzecka Berga, a Staatstheater
Stuttgart - Króla Rogera Szymanowskiego z jej kostiumami. W 2000 r.
rozpoczęła pracę w Bayreuth nad wagnerowskim Ringiem,
zaprojektowała też kostiumy do Fidelia Beethovena w nowojorskiej
Metropolitan Opera. W tym samym roku przygotowała także w ThéČtre
Vidy w Lozannie prapremierę Hashiriqaki Heinera Goebbelsa, dla którego
dwa lata później zaprojektowała kostiumy do Landschaft mit
entfernten Verwandten (prawykonanie
w Grand ThéČtre de GenŹve
z udziałem Ensemble Modern).
W 2002 r. powróciła także do współpracy z Jürgenem Flimmem
i Erichem Wonderem przy prawykonaniu Die Reisen vom Steinfeld
Friedricha Cerhy i Petera Turiniego, w wiedeńskiej Staatsoper
z Thomasem Hampsonem
w partii tytułowej. Rok 2004 przyniósł dalszą współpracę z
Heinerem Goebbelsem - tym razem
przy Eraritjaritjaka w ThéČtre Vidy w Lozannie.
Od 2003 r. Florence von Gerkan wykłada scenografię i projektowanie
kostiumów w berlińskiej Hochschule der Künste.
|