ur. 1975 w Cheong-Ju
(Korea Płd.), studiowała teorię i kompozycję u D. S. Choi oraz
kompozycję u Bogusława Schaeffera i Adriany Hölszky w salzburskim
Mozarteum. Jej utwory wykonywane były m.in.
w Austrii, Polsce i Niemczech, na festiwalach St-Art w Salzburgu,
Herbst Zeitton / Tage neuer Musik w Wiedniu, young-euro-classics
oraz Inventionen w Berlinie, przez takie zespoły, jak Arditti
Quartet, Jugendphilharmonie Salzburg, Österreichische Ensemble für
neue Musik i Die Reihe. Pisała na zamówienie Radia Austriackiego,
które nadało koncert monograficzny poświęcony jej kompozycjom.
Była stypendystką Rządu Austriackiego (1997), Landesregierung
Salz-burg (1998) i Urzędu Kanclerskiego Austrii (2000), od którego
otrzymała Nagrodę Uznania; wśród innych wyróżnień, jakie
otrzymała, są Bernhard-Paumgartner-Medaille (2000), Theodor Körner
Preis (2001) i nagroda Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego
gedok. W 2003 r. otrzymała stypendium daad w Berlinie.
Ważniejsze utwory: Landscape na klarnet, róg i puzon (1996),
Vision na fortepian (1996), Die Nabelschnur (Tae) na taśmę (1998),
Konzentrierte Klangmomente dla 15 instrumentalistów (1999), Neun
Momente für Neun na zespół kameralny (1999), Drei langsame Sätze
na kwartet smyczkowy (2000), Koncert fortepianowy (2000-01),
Schwebende Flecken na fortepian (2002), Die Bewengen na kwartet
smyczkowy (2003), Eine Geschichte für einem Fremden na skrzypce
barokowe, lutnię, violę da gamba i klawesyn (2003), treffen na
flet, obój, klarnet basowy, tubę, skrzypce
i wiolonczelę (2004), Kammerviolinkonzert Nr 2 "Aus der Leere"
(2005).
|