HOMEProgramBiletyBiuroO festiwaluMiejsca koncertówSponsorzyArchiwumDownloadNewsGaleria

Następny koncert
Powrót
Wszystkie koncerty
Imprezy towarzyszące
Indeks kompozytorów Indeks wykonawców

 

Kazuhiko Suzuki

 ur. 1967 w Fukushima w Japonii. Ukończył Kunitachi College of Music w Tokio, gdzie studiował teorię muzyki pod kierunkiem Yuzuru Shimaoka oraz kompozycję u Toshimitsu Tanaka.
W 1992 r. otrzymał stypendium rządu holenderskiego, dzięki któremu odbył kurs sonologii w Konserwatorium Królewskim w Hadze oraz studia kompozycji w Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie u Theo Loevendiego. Uczestniczył w warsztatach kompozytorskich oraz brał lekcje m.in. u Gerharda Stäblera, Gerarda Brophy'ego i Christiana Lauby.
W 1995 r. jego utwór Spin Out na flet i kontrabas został wyselekcjonowany do nagrody Gaudeamus i był wykonany podczas Gaudeamus Week. W 1996 r. Kazuhiko Suzuki zdobył I nagrodę na Spotkaniach Młodych Kompozytorów w Apeldoorn i otrzymał zamówienie od zespołu De Ereprijs. W 1998 r. jego utwór Hinge na zespół również został wyselekcjonowany i wykonany podczas Gaudeamus Week,
a Hinge III na harfę solo znalazł się w programie Akiyoshidai International Music Festival w Japonii. W 1999 r. kompozytor otrzymał zamówienie Yokohama Culture Foundation, a w 2001 jego utwór został wybrany przez mtmw do programu Światowych Dni Muzyki 2001.
Ponadto skomponował utwór dla Telewizji Holenderskiej vpro, która wyemitowała go 2002 r. W tym samym roku muzyka kompozytora zabrzmiała na festiwalu Klangspuren w Schwaz (Austria).
Utwory u niego zamawiali tacy wykonawcy, jak m.in. Abbie de Quant, The Brisk Recorder Quartet, Naomi Matsui, Gen Ensemble oraz duo Mayumi Miyata & Stefan Hussong.
Kazuhiko Suzuki mieszka w Amsterdamie oraz naucza muzyki
w Szkole Japońskiej w Rotterdamie.
Ważniejsze utwory: Spin Out na flet i kontrabas (1994), Hinge na zespół kameralny (1996), Hinge II na zespół dęty (1996), Ten-Pa Gesso na cztery rodzaje harf (saul, kugo, irlandzka i wielka) obsługiwane przez jednego muzyka oraz pięć odtwarzaczy cd (1998), Hinge III na harfę i taśmę (1998), Trees (scent) na zespół kameralny (1999), Mural na wielkie organy (2000), Wine Glass and Silver Bowl na shô i akordeon (2000), stella maris na shô i kugo (starożytna harfa japońska) (2001), Dripper na flet, harfę i perkusję (2002), Dust Breeding na 14 instrumentów (2002-03), Molds na shô (2004); muzyka do spektakli teatralnych i produkcji telewizyjnych.

Molds
Utwór inspirowany jest ideą "inframince" ("infra thin"), ulotnie opisaną przez Marcela Duchampa.
Przeniosłem jego idee na teren muzyki, koncentrując się na przekształceniu ich w inny wymiar. Uznałem, że dźwięk shô zrealizuje ten pomysł ze względu na swoje transcendentalne możliwości najsubtelniejszego różnicowania delikatnych barw i tonów. Przywołuje ono wszystkie zmysły (jak zmysł wzroku, słuchu, wrażliwość na temperaturę), które budzą uwagę naszej świadomości.
Utwór został napisany na zamówienie Mayumi Miyaty i jest jej dedykowany.

Kazuhiko Suzuki