Beom-Suk Lee
ur. 1967. Ukończył Uniwersytet Sztuk w Chugye oraz Konserwatorium
Peabody Uniwersytetu Johna Hopkinsa, gdzie studiował pod kierunkiem
Roberta Halla Levisa i Bruna Amato. Obecnie odbywa podyplomowe
studia w zakresie kompozycji u Tai-Bong Junga w Naro-dowym
Uniwersytecie w Seulu.
Jest laureatem dwóch nagród - Pierwszego Festiwalu Muzyki Współ-czesnej
w Pusan oraz 24. Konkursu Kompozytorskiego w Seulu. Jego utwory były
wykonywane podczas Forum Nowej Muzyki organizowanym przez Goethe
Institut w Seulu, na festiwalach w Pan i Taegu
i wielu innych. Zwłaszcza jego utwory organowe i saksofonowe cieszą
się dużym uznaniem wykonawców (były przez nich zamawiane),
a muzykę chóralną kompozytora dwukrotnie prezentowano podczas
konkursów chóralnych w Korei.
Beom-Suk Lee był wykładowcą uniwersytetów w Chugye, Keimung,
Youngnam i Konkuk, pracował również w zarządzie wydziału
kompozycji konserwatorium przy uniwersytecie w Soongsil. Obecnie
jest profesorem w College of Liberal Arts and Science Uniwersytetu
Yonsei, który w 2003 r. przyznał mu nagrodę za pracę dydaktyczną.
W swej twórczości dąży do komponowania eleganckich,
dwunastotonowych melodii i harmonii poprzez kontrolowane użycie
dysonansu i struktur organicznych w różnych, kontrastowych materiałach
muzycznych.
P. Q. Phan
ur. 1962 w Wietnamie, gdzie studiował architekturę. W 1982 r.
wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i podjął formalną edukację
muzyczną - na uniwersytecie Południowej Kalifornii uzyskał
bakalaureat, następnie na Uniwersytecie Michigan ukończył studia
kompozytorskie wyższego stopnia.
Jego muzyka wykonywana była w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie,
Meksyku, Brazylii, Argentynie i Chile, w większości krajów
Europy,
w Izraelu, Australii, Nowej Zelandii, Chinach, Hongkongu, Korei Płd.,
Singapurze i Japonii. Wśród orkiestr i zespołów, które
wprowadziły utwory Phana do swego repertuaru, były m.in. bbc
Scottish Symphony, Kronos Quartet, American Composers Orchestra,
Saint Louis Chamber Group, Cincinnati Orchestra, Charleston Symphony,
Sinfonia da Camera i Cleveland Chamber Symphony. Otrzymał też
szereg prestiżowych zamówień, w tym trzykrotnie od Kronos Quartet,
dwukrotnie od Cleveland Chamber Symphony, a także od muzyków-solistów.
W 1997 r. został laureatem Prix de Rome. Uzyskał liczne nagrody i
stypendia amerykańskich organizacji i instytucji muzycznych, w tym
Charles Ives Center for American Music. Był rezydentem w MacDowell
Colony, przy kwartecie Kronos, gościem wielu festiwali, m.in.
Festiwalu Nowej Muzyki na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa
Barbara (1994), Forum Kompozytorów Azji w Senadi (Japonia, 1995),
Festiwalu Nowej Muzyki w Hamilton College (w stanie Nowy Jork) w
1997.
Obecnie Phan koncentruje się na komponowaniu muzyki łączącej
estetyki Azji Południowej i Zachodu. Pracuje jako pedagog
kompozyc-ji (Assistant Professor) na Uniwersytecie Illinois w
Urbana-Champaign, poprzednio (1993-96) tę samą funkcję pełnił
na Uniwersytecie Stanowym Cleveland.
|