ur. 1976 w Warszawie. W
latach 1996-2001 studiował w klasie kompozycji Marka Stachowskiego
w Akademii Muzycznej w Krakowie. Studia podyplomowe odbywał u
Petera-Jana Wagemansa w Konserwatorium w Rotterdamie w latach
2001-02. Od października 2002 r. pracuje jako asystent w Katedrze
Kompozycji na Wydziale Twórczości, Interpretacji i Edukacji
Muzycznej Akademii Muzycznej w Krakowie.
Ważniejsze utwory: solilokwium i - Umysł wrzący na zespół
kameralny (1999), solilokwium ii - Pejzaż myśli zamarzłych na
klarnet basowy i 20 instrumentów smyczkowych (1999), Mille coqs
blessés ą mort na duży zespół kameralny (2000), Koncert na
saksofon altowy i orkiestrę kameralną (2001-03), I Symfonia
(2001-02), Toccata holenderska na dwa klarnety basowe i dwa
fortepiany (2002) Ballada I na klarnet basowy, wiolonczelę i harfę
(2002), Meandry - Warstwy - Mechanizmy na duży zespół kameralny
(2002-03), Koncert na klarnet basowy i orkiestrę (2003), Ballada II
na skrzypce, klarnet basowy i marimbę (2003), Hommage
ą Tadeusz Kantor na orkiestrę (2003), Enfant terrible na zespół
kameralny (2003-04), Przyjaciele Kaspara Hausera na zespół
kameralny (2004),
II Symfonia (2004), p.s. na klawesyn solo, także w wersji na
fortepian (2005), Nieuspokojenie na klarnet basowy solo (2005),
Kooperatywa na saksofon altowy i akordeon (2005).
Hommage ą Tadeusz Kantor
Utwór powstał w ciągu czterech ostatnich miesięcy 2003 roku dzięki
stypendium Ministerstwa Kultury ze środków Funduszu Promocji Twórczości.
Trwa około 16 minut. Prawykonanie miało miejsce 22 kwietnia 2004
r. w sali Filharmonii Krakowskiej podczas koncertu Orkies-try
Studentów Akademii Muzycznej w Krakowie pod dyrekcją Wojciecha
Czepiela.
Wojciech Ziemowit Zych
|